Arend duwt geit van berg af

Gestart door Dorine, april 26, 2008, 16:34:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dorine

Gisteren kreeg ik deze link doorgestuurd.

Opmerkelijk wat deze vogel met die berggeiten doet.
Maar ook omgekeerd.
Of dit één exemplaar is die dit doet of algemeen gedrag is mij niet bekend.

http://www.break.com/index/eagle-drags-goats-off-cliff.html
Dorine van Asten
peregrines.nl

Tukkerbird

Dit filmpje al eens eerder gezien,geweldig hoe die die arend dat aanpakt.
die geit zal er anders over denken <_<  

frankw

volgens mij doen ze het wel vaker ik heb ze ook ooit (op tv) herten ed. van een rots zien slaan. Staat me iets van bij dat het aangeleerd wordt door de ouders en dat ze het daardoor niet allemaal doen.. Maar ik kan me vergissen

michel.wissink

#3
Dit schijnt inderdaad normaal gedrag te zijn voor arenden.
Van een natuurgids hoorde ik onlangs dat arenden hun prooi tot grote hoogte (tot honderden meters!) meenemen om vervolgens te pletter te laten vallen. Wat is de natuur toch prachtig ...  :blink:
Dit geitje was blijkbaar te zwaar om te tillen, maar licht genoeg om naar het ravijn te verslepen.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Jos Welbedacht

Ik heb ooit gelezen dat Lammergieren op de Mount Everest ook dit soort dingen doen bij mensen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Herman van der Klis

CiteerIk heb ooit gelezen dat Lammergieren op de Mount Everest ook dit soort dingen doen bij mensen.
Ik heb toch wat vraagtekens bij dit filmpje. De filmcameraopstellingen  zijn uit verschillende invalshoeken gemaakt. Toeval ?? Ik weet  dat dit soort taferelen vaak in scene zijn gezet. Filmmakers en ook fotograven gaan wat dat betreft over lijken. Wees er bedacht op.

gr.

Herman van der Klis.
Herman van der Klis

wimtegels

Ik was o9ok verbaasd over de cameraopstelling. Vooral toen de Arend met de geit wegvloog. De tweede camera nam het beeld prachtig over.

Hier is of een perfecte opstelling van camera rond en nest geweest, of we worden gefopt.

Of een combinatie van die twee natuurlijk
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

michel.wissink

#7
CiteerIk was ook verbaasd over de cameraopstelling. Vooral toen de Arend met de geit wegvloog. De tweede camera nam het beeld prachtig over.

Hier is of een perfecte opstelling van camera rond en nest geweest, of we worden gefopt.

Of een combinatie van die twee natuurlijk
Ik vrees dan ook dat het geitje als lokaas is neergezet... :(
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

wimtegels

Ook dat soort dingen gebeuren, maar dat verklaard nog steeds niet de rest van de cameraopstelling. Dan bedoel ik de overgangen in de beelden.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels