Hoofdmenu

klopt continentale ?

Gestart door fransjee, december 28, 2019, 16:45:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransjee


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/183507690/.
1 Continentale Aalscholver - Phalacrocorax carbo sinensis gezien
datum: 2019-12-28
locatie: Zoetermeer - Wijdse Weide (ZH)

foto's:



Cygnus

Bij het rechter exemplaar hoef je daar sowieso niet aan te twijfelen, want die is al in broedkleed. Bij het linker exemplaar is er ook geen enkele reden om aan te nemen dat het geen sinensis is.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

fransjee

Dank je wel. Ben nog maar een beginner met vogels

fransjee

Broedkleed is dat zomer of winterrkleed? Ik neem aan winter want het broeden begint al vroeg in december lees ik ergens

ArjenDrost †

Citaat van: fransjee op december 28, 2019, 18:18:36 PM
Broedkleed is dat zomer of winterrkleed? Ik neem aan winter want het broeden begint al vroeg in december lees ik ergens
Dat is het kleed wat ze dragen tijdens het broeden (zoals de naam al zegt). Dus onafhankelijk van of dat in de zomer of winter gebeurd.

fransjee

Haha dat snap ik maar waarneming geeft geen mogelijkheid om broedkleed in te vullen, aleen zomer of winterkleed

Cygnus

Citaat van: fransjee op december 28, 2019, 18:27:52 PM
Haha dat snap ik maar waarneming geeft geen mogelijkheid om broedkleed in te vullen, aleen zomer of winterkleed

Dan is het zomerkleed
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

mgieskens

Citaat van: fransjee op december 28, 2019, 18:27:52 PM
Haha dat snap ik maar waarneming geeft geen mogelijkheid om broedkleed in te vullen, aleen zomer of winterkleed
Mag je ook gewoon open laten. Is alleen interessant wanneer dat van toepassing is. Bijvoorbeeld bij meeuwen. En zelfs dan is het niet verplicht om in te vullen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft