Peervormig draadwatje?

Gestart door sjaakvantiel, december 17, 2019, 19:43:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjaakvantiel

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/183204471/.
1 Myxomyceet indet - Myxomycota indet.
datum: 2019-12-17
locatie: Toldijk - Bakermarksedijk e.o. (GE)

foto's:





Ik denk Peervormig draadwatje. Vermoedelijk op vermolmd, vochtig hout van Linde. Dit ligt op de grond met takken en blad erover en omheen. Vochtig milieu.

Marian Jagers

Dag Sjaak,

Waarom? Dan zouden de vruchtlichamen gesteeld moeten zijn. Hebben ze een steeltje?
Heb je betere foto's? Deze zijn nogal vaag.
Groeten Marian

sjaakvantiel

#2
Ik dacht steeltjes te zien. Maar na (nog wat meer) vergroten lijken het meer myceliumstrengetjes. De foto's met een smartphone gemaakt. Dan krijg je ze niet veel beter, mm-werk. Ik kan ze wellicht nog terug vinden, maar het meeste kleine werk op een takkenril gegooid. ik dacht dat de vorm wat peervormig was.


Marian Jagers

Dag Sjaak,

Onscherpe foto's zijn zonde van ieders tijd ......... Joke en mij, de admin en ook voor jezelf
en waarom gun je je zelf niet de tijd om iin het veld niet al beter naar dit soort details te kijken? Klein betekent feitelijk dat je juist nog beter moet kijken (minimaal ook met de loup) naar de details.








Groeten Marian

sjaakvantiel

Met een smartphone kreeg ik het niet beter. Volgende keer laat ik ze wel voor wat het is. Vandaag waren ze al verdwenen. Bedankt Marian. M.v.g. Sjaak. En fijne feestdagen nog.