op Berk

Gestart door Gert Kremer, december 19, 2019, 19:11:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Deze kussentjes zaten op dood hout (Berk) wie heeft een idee voor benaming.
Ook hoe en wat ik moet zoeken ( :micro:). of  :micro: gegevens.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

jokeb

Hoi  Gert,

Ik denk aan Dianema depressum maar weet het niet zeker.  Heb je een sleutel?
groet,
Joke


Marian Jagers

Hoi allen,

Mooi rijp materiaal en de honingraadstructuur aan de bovenzijde is op de foto goed zichtbaar.
Loodkleurig netplaatje.
Groeten Marian

Gert Kremer

Citaat van: Marian Jagers op december 19, 2019, 21:28:17 PM
Hoi allen,

Mooi rijp materiaal en de honingraadstructuur aan de bovenzijde is op de foto goed zichtbaar.
Loodkleurig netplaatje.

dat denk ik nu net niet Marian, daarom mijn vraag.  zijn ook geen buisjes.
stukje uit de foto vergroot.
Hoe doe ik dit: klein stukje afsnijden? en proberen uit te blazen? ik hoor het graag.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Marian Jagers

Eerst maar proberen de sporen weg te blazen. Lukt dit niet dan in alcohol (of water) de sporen zoveel mogelijk uit een plukje materiaal tikken.
Onder de mic. zal de structuur van het capillitium, en in geval van het Loodkleurig netplaatje de vliezige, hoekige bovenzijde, vast wel duidelijkheid geven waar je mee te maken hebt.

Zie http://www.argazkik.com/Artxibo/MixoArtxibo/Argazkiak/Dictydiaethalium%20plumbeum.htm (zie de mic. foto) en https://www.biolib.cz/en/image/id380103/.
Groeten Marian

Gert Kremer

bedankt Marian, die plaatjes met strengels moet ik vinden. (lijkt wel een springkussen van de kleinkinderen).  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Loodkleurig netplaatje.
Bedankt Marian, je hebt weer volkomen gelijk.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Marian Jagers

Knap werk (is niet zo gemakkelijk om dit te laten zien), Gert  :duim:

Groeten Marian

Gert Kremer

Citaat van: Marian Jagers op december 21, 2019, 11:55:31 AM
Knap werk (is niet zo gemakkelijk om dit te laten zien), Gert  :duim:

Dank je.  je tip was goed.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.