Komt een reactie vanuit een 'subsite' niet bij je WN te staan?

Gestart door Pluijm, december 11, 2019, 11:40:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pluijm

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar soms krijg ik via een Waarneming.nl-subsite een reaktie, en die komt dan niet als commentaar bij mijn WN te staan. Is dat een bekend probleem, of doe ik iets fout? Hoe en waar kun je toch het gemakkelijkst reageren?
Bijvoorbeeld: https://vwgbiesbosch.waarneming.nl/waarneming/view/182978490
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

Maarten Hotting

Er is een verschil tussen een commentaar bij je waarneming en een emailbericht over je waarneming.
Het commentaar komt bij de waarneming te staan, ongeacht op welke (sub)site je deze bekijkt.
Een email komt alleen bij de waarnemer binnen en zal dus nooit openbaar bij een waarneming komen te staan.
Ik vermoed dat je in dit geval doelt op een emailbericht?
Groet,
Maarten

Pluijm

Ja inderdaad een emailbericht, maar als je dat zou willen beantwoorden, gaat dat antwoord dan niet naar een anoniem info@waarneming? Is daar wel de concrete 'afzender' bereikbaar?
Bedenk me nu info@ is natuurlijk niet hetzelfde als een noreply@. Misschien dus gewoon de mail rechtstreeks beantwoorden volgende keer.
Wel jammer dat op die manier het 'dossier' onder een WN niet compleet is, die info staat dan in een mail.
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

hiskodevries

#3
Arno, als die email vanaf de nieuwe site wordt verstuurd, dan komt die echt bij jou terecht, vermits je een geldig email adres binnen waarneming.nl hanteert.
(die emails staan ook in de database)
Als je zo een email beantwoord komt die alleen bij de verzender terecht
de verstuurde email heeft een from:info@waarneming.nl en een reply_to:de verzender
dat zijn twee verschillende zaken
( ik zou nog eens een trucje moeten verzinnen dat commentaar en email verstuurd vanaf een subsite een verwijzing naar de waarneming op de hoofd site bevat, want links als adam.waarneming.nl/waarneming/view/12345678910 kunnen de mensen vaak niet bij omdat ze nog nooit op zo een subsite zijn geweest.)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pluijm

Citaat van: hiskodevries op december 11, 2019, 13:46:13 PM
Arno, als die email vanaf de nieuwe site wordt verstuurd, dan komt die echt bij jou terecht, vermits je een geldig email adres binnen waarneming.nl hanteert.
(die emails staan ook in de database)
Als je zo een email beantwoord komt die alleen bij de verzender terecht
de verstuurde email heeft een from:info@waarneming.nl en een reply_to:de verzender
dat zijn twee verschillende zaken
( ik zou nog eens een trucje moeten verzinnen dat commentaar en email verstuurd vanaf een subsite een verwijzing naar de waarneming op de hoofd site bevat, want links als adam.waarneming.nl/waarneming/view/12345678910 kunnen de mensen vaak niet bij omdat ze nog nooit op zo een subsite zijn geweest.)
Mail komt idd gewoon bij mij aan, maar wist niet goed hoe te reageren. Reageer liever direct bij de WN. Zal voortaan ook mail rechtstreeks beantwoorden, bedankt!
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm