Hierodula grandis

Gestart door Nathalie De Somer, november 27, 2019, 09:50:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Nathalie De Somer

Kan Hierodula grandis aan de piklijst Insects (other) van Observation.org worden toegevoegd? Door de afmeting is H. membranaceae en H. patellifera uitgesloten.

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/182565290
Hierodula spec. gezien op 2019-11-20 India - Maharastra
Foto's:


Toelichting:
Large 14cm Giant Indian mantis - Hierodula grandis

bij voorbaat dank
Nathalie De Somer

Arp

#1
Hallo Nathalie,

deze had ik laten lopen omdat ik ze ten ene male niet van foto uit elkaar kan houden (zal aan mijn gebrekkige kennis liggen) en afmetingen schatten lastig is bij zulke grote beesten ...

Maar nu zie ik dat je ook een vraag had bijgevoegd om de soort aan te maken op observado. Zojuist heb ik dan maar de meeste in India voorkomende Hierodula-soorten toegevoegd, waaronder ook H. grandis, waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik de determinatie zou kunnen bevestigen, maar je kunt de waarneming nu in elk geval aldus invoeren dan. Bij deze:

https://observation.org/search_advanced.php?q=Hierodula

Officieel hebben we daar een apart forumdraadje voor, namelijk hier:
Requests for missing species / Aanvragen voor ontbrekende soorten

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Nathalie De Somer

Dank Arp voor de toevoeging, ik heb een aantal Indiase determinatiesites bezocht en kon de andere soorten uitsluiten op basis van de afmeting. Als het erg nodig is kan ik vragen om de hoogte van het bord te op te meten in India.  ;)
Ik heb er prachtige Bidsprinkhanen gezien, geweldige dieren!

vr groet
Nathalie

Arp

Hoi Nathalie,

het lijkt me dat 'ie zo wel goed staat. Zelf ga ik ze zeker niet valideren, want ik weet gewoon te weinig van Bidsprinkhanen, maar als er iemand langskomt die het wel aandurft staat ie alvast op de meest waarschijnlijk goede soort dan en je hebt de afmeting erbij staan, dus dat lijkt me voorlopig dan de beste oplossing zo  :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)