Van welk dier is dit uitwerpsel?

Gestart door jan pos, november 19, 2019, 19:37:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

jan pos

Dag,
dit uitwerpsel vond ik vandaag bij mij in de schuur op een betonnen vloer. Is dit van een kat? Die heb ik zelf niet maar ze kunnen er wel in. Ook in de schuur een bewoonde kerkuilenkast, maar dit terzijde.
Bedankt voor eventuele reacties.
Groeten, Jan Pos

whmvb

Lijkt me een verse braakbal van die Kerkuil. Even open maken en kijken of er schedels en andere botten in zitten. Zo ja -> Kerkuil  :right:

Wim
Wim van Boekel

jan pos

#2
Hoi Wim,
Ik heb het ding opengemaakt en o.a. een muizenschedel incl. voortanden aangetroffen. Al eerder vond ik dergelijke ballen in de schuur maar die hadden meer een walnootachtige vorm... De kast hangt er nog niet zo lang dus ze zijn nieuw voor mij. Maar zo te zien heeft de kerkuil het naar zijn/haar zin!  :blink:
Bedankt voor je antwoord,
groetjes Jan

whmvb

 :duim:
Kerkuil braakballen kunnen behoorlijk variƫren in vorm en grootte, maar kenmerkend is altijd de gladde, plakkerige (als ze vers zijn) buitenkant en donkere, (bijna) zwarte kleur. Het is wellicht leuk om het menu van 'jouw' uil te volgen aan de hand van de braakballen en uiteraard de vondsten in te voeren in waarneming.nl.

Wim
Wim van Boekel

jan pos

De botjes uit de braakballen op naam brengen? Ok ik begin wel met de muizenschedel.
Groet, Jan