Ik begrijp dat er tot 5000 foto's worden gebruikt per soort om de herkenning op zijn best te krijgen. Dan zijn 20-30 determinerende foto's per soort natuurlijk pinda's en het is ook niet noodzakelijk ze aan te wijzen met mijn voorstel alleen waarnemingen met 1 foto mee te tellen.
Jouw redenatie is dat juist de combinatie van foto's bepaalt of het een groen vinkje mag krijgen. Natuurlijk, maar het gaat me om de uitwerking van dat vinkje. Het betekent vervolgens dat iedere foto dan apart als referentie dient voor de herkenning, terwijl er eigenlijk maar 1 of een deel de doorslag geeft. De sporen, de palpen, de genitalen, de bloemen, de klieren op de vrucht etc. etc. Die doorslaggevende foto zou dé referentie moeten zijn. In theorie zijn de andere foto's van die waarneming, foto's van het organisme die GEEN uitsluitsel geven dus, alleen goed voor Combisoort, Genus, Familie of wat je ook zou moeten beslissen PER FOTO.
Ik zeg niet dat we dat met terugwerkende kracht moeten gaan doen en zelfs niet in de toekomst, maar als we alleen de waarnemingen gebruiken met groene vinkjes waar slechts 1 foto bij staat, dan elimineren we al heel veel feitelijk niet herkenbare foto's.