Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Vragen en opmerkingen over obsidentify

<< < (2/11) > >>

hiskodevries:
Daan, deze app is bedoeld om IEDEREEN de mogelijkheid te geven een herkenning uit te voeren.
Voor pro users zoals de achterban op dit forum staan de apps iobs en obsmapp te beschikking (of het invoerscherm) waar je zelf van alles kunt instellen en die allemaal gebruik maken van exact dezelfde api op de herkennings server
Die app is  laagdrempelig
Waarom zou je meer foto`s willen toevoegen als de app zijn werk 'herkennen' al heeft gedaan?

Daandrukker:
Hoi Hisko,

--- Citaat van: hiskodevries op november 11, 2019, 15:13:12 pm ---Waarom zou je meer foto`s willen toevoegen als de app zijn werk 'herkennen' al heeft gedaan?

--- Einde van citaat ---
Het is in ieder geval handig voor het systeem zelf. Bij de test had ik een 99% herkenning bij een enkele foto van een omgekeerde ivoorzwam. Ik wilde daar eigenlijk nog wat extra foto's aan toevoegen van een intacte ivoorzwam (wat ik uiteindelijk ook gedaan heb, zie https://waarnemingen.be/observation/182071236/). Mocht(!) mijn determinatie kloppen en de waarneming wordt goedgekeurd, dan leert het systeem niet alleen iets over omgekeerde paddenstoelen, maar ook over de hoe de zwam er normaal uit ziet.

Bovendien is het voor de admins die deze waarnemingen moeten goedkeuren ook prettig. Niet alleen als er meer foto's van het onderwerp zijn, maar dus ook als er al iets is bijgedraden aan het stadium/kleed/gedrag/methode/geslacht.

Uiteindelijk leert "het systeem" daar ook van en kan de beeldherkenning uiteindelijk ook zelf het kleed/stadium herkennen in de toekomst?

Ik ben het met je eens hoor, dat laagdrempeligheid een groot goed is bij deze nieuwe app, maar de admins hebben al zo veel klachten over dat het stadium niet wordt ingevuld, en nu komt er nog eens een hele lading extra bij op deze manier. De drempel wordt toch niet zo veel hoger van een invoeroptie om het stadium (wat dat lijkt me het belangrijkst) toe te voegen? Hetzelfde lijkt me te gelden voor een mogelijkheid om altijd een extra foto te kunnen toevoegen?

Groetjes,
Daan

hiskodevries:
Daan we zijn het wel eens hoor, dat is het probleem niet.
Maar het is nu zoals het is. Als het herkenningssysteem ook kleed kan herkennen nemen we dat ook mee. tot die tijd niet

mathijn1999:
Het lijkt mij ook handig als er meerdere foto's tegelijk kunnen worden toegevoegd. Is het niet handiger dat vanuit het fotoselectiescherm meerdere foto's aangevinkt kunnen worden? Mensen die gebruik maken van een 'lage invoerdrempel' kunnen in dat geval nog steeds op één foto klikken en uploaden, terwijl mensen die meer ervaren zijn er direct meerdere kunnen plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Mathijn Speelman

hiskodevries:
Meerdere foto`s maken in de meeste gevallen de herkenning slechter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie