Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Vragen en opmerkingen over obsidentify

<< < (11/11)

hiskodevries:
Daan. excuus. Voor jou was het geen onzin, maar de gegevens die je ter beschikking stonden.
De gedane opmerkingen betreffen meer het streven naar en nog niet de huidige werkwijze.

thoma:

--- Citaat van: thoma op januari 14, 2020, 12:42:22 pm ---Hallo,

Enkele bemerkingen bij de ObsIdentify-app:

* Er is volgens mij een ernstig probleem met de GPS-fix die gebruikt wordt door de Obsidentify-app. Al verschillende malen heb ik gemerkt dat na het accepteren van de determinatie het punt van de waarneming compleet fout wordt doorgegeven aan de website. Bijvoorbeeld, als Obsidentify-app-test (op mijn OnePlus 7 met laatste versie van Android) trok ik zojuist op deze locatie een foto (EDIT ter verduidelijking: de foto werd rechtsreeks in de app getrokken) : https://goo.gl/maps/k3TXpEj6sGsLrsaw8 en bekwam ik na het accepteren van de determinatie deze waarneming: https://waarnemingen.be/observation/184385790/. De waarnemingslocatie bij de waarneming ligt ca. 340m zuidelijker dan de eigenlijke waarnemingslocatie, maar desondanks krijgt de waarneming alsnog een precisie van 25m toegekend.

* Het zou volgens mij duidelijk vermeld moeten worden op de voorpagina van de app dat de app enkel bedoeld is voor soorten die in het wild (evt. verwilderd) voorkomen. Dus dat het niet de bedoeling is dat mensen van tuinplanten en huisdieren trekken (en vervolgens opslaan op de site).

* Het lijkt mij zinvol een 'ik ben zeker'-knop in te voeren (evt. pas zichtbaar na het selcteren van deze optie in de instellingen), zodat ervaren gebruikers ook meteen kunnen aangeven dat ze zeker zijn van de determinatie.

Beste groeten,
Thomas

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Rutger Barendse op januari 14, 2020, 13:48:33 pm ---Misschien dat dit nog helpt bij deze kwestie. Ik kreeg bij deze waarneming https://oudeversie.waarnemingen.be/waarneming/view/183906836 de volgende reactie.

--- Citaat ---Rutger, de vindplaats klopt totaal niet. ik heb dit reeds aan Natuurpunt doorgegeven en kreeg volgend antwoord:
• Bij selecteren van een foto uit de bilbiotheek neemt ObsIdentify de coördinaten over uit de foto. in tegenstelling tot ObsMapp zit er in de meeste toestellen geen "wachttijd" tot de gps-fix heel accuraat geworden is, dus dat zorgt afhankelijk van het toestel en de settings van je eigen camera-app voor grotere afwijking als je de gsm net uit je zak gehaald hebt en meteen een foto neemt met de foto-app en nadien upload.
• Bij nemen van een foto in ObsIdentify zelf is er net zoals in ObsMapp een minimum accuraatheid normaal. Ik kan even laten navragen of die wachttijd korter is dan in ObsMapp.
• Je kan in instellingen van je toestel je gps op hoge-accuraatheid zetten en per app toestemming geven die op hoge-accuraatheid te houden ipv op batterijbesparing.
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Dag Rutger,

Ter verduidelijking: ik nam dus een foto rechtstreeks in de APP (het is dus niet dat ik een reeds getrokken foto uit mijn foto-gallerij gebruikte).

Groetjes,
Thomas

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie