Ik woon in Vlaardingen vlakbij een poldergebied met weilanden maar ook groepjes bomen rn struiken bij elkaar. Al 6 jaar lang laat ik mijn Schotse collie uit om 6.45 uur in de ochtend. Sinds het weer donker is in de ochtend overkwam me een aantal keer dat er een vogel, geheel geruisloos, ongeveer 2 meter boven een van mijn honden hangt en dan weer wegvliegt. Altijd boven dezelfde hond die bruin is. Bij de zwarte collie gebeurt het niet. Dit is nu 4x gebeurt in de afgelopen weken in het grasveld.
Ik loop ook door een paadje waar struiken en bomen zijn, daar gebeurde het ook in eens. Ik zie wat in mijn ooghoeken vliegen en zie de vogel weer boven mijn hond hangen, enkele minuten en vliegt dan weer weg.
Afgelopen dinsdag liep ik weer op dat zelfde paadje, zag een vogel overvliegen, daarna een 2e... enkele minuten daarna vloog er weer 1 boven mijn hond. Toen vloog hij ineens mijn kant op en een meter voor mij, op ca 2 meter hoogte hing hij stil en keek mij aan.... na enkele minuten vloog hij weer weg.
De volgende ochtend begon ik weer aan mijn wandeling. Ik gooi altijd ballen dus mijn honden blaffen altijd.
Ik hoor ineens een soort kira kira geluid en zie in de verte 2 vogels vliegen richting dat bospaadje waar ze steeds boven ons hangen. Formaat ongeveer als een kraai. Ondanks dat de vogel naar mij keek heb ik geen idee hoe hij er uitzag. Het was natuurlijk donker en de vogel was ook donker van kleur.
Nu durf ik niet meer dat bospaadje door.
Iemand een idee of dit een bosuil kan zijn?