Roepje over telpost: Kneu, Euro?

Gestart door Jorick, mei 08, 2021, 19:36:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jorick

Op 1 en 1,6 seconde 2 keer een dubbel roepje wat een beetje op een Euro lijkt. Het sonogram komt alleen niet overeen. Egens denk ik Kneu, maar eigenlijk geen idee wat het zou moeten zijn. Heel benieuwd! Luister met koptelefoon, roepjes zijn helaas erg zacht.
Dank je wel!
https://vwgarnhem.waarneming.nl/waarneming/view/213018538

Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Rob Koelman

Zo, dat is misschien wel de meest vage opname die ik tot nu toe ben tegengekomen op waarneming.nl...  B)

Benieuwd of iemand er desondanks iets over durft te zeggen. Ik haak af...
Met vriendelijke groet, Rob

mgieskens

Op het gehoor kan ik er ook niks van maken.
Als ik naar het spectrogram kijk, toonhoogte (4-5kHz) en interval (<0,05s), dan neig ik naar een Graspieper met een heel groot vraagteken.
Euro past inderdaad voor geen meter. Groenling, Putter en Kneu zitten allemaal lager of meer gespreid in toonhoogte waarbij ook meer laag (<4kHz).
Maar op het gehoor... nah, volgende keer beter.   :-\
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Jorick

Dank je wel voor je moeite Michel!
Gevalletje jammer, maar als t een van deze 3 is maakt het voor het grote totaal niet zoveel uit.. ;)
Groet! Jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Jacob Molenaar

Tja, in het veld zou ik Euro zeker overwegen, maar je zegt zelf dat het sonogram niet klopt. En ik zou ook niet echt andere soorten kunnen bedenken die erop lijken. Gevalletje jammer helaas dus.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)