Transfer waarnemingen van obsidentify -> obsmapp verliest foto's

Gestart door ajvwijk, november 04, 2019, 15:40:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajvwijk

Telefoon Nokia 8.1 met android 10.
Obsmapp 7.26.4
ObsIdentify Planten 0.9.16 (58) en 0.9.47 (74)

Bij het transferen van de waarnemingen gemaakt in ObsIdentify Planten (met foto's in de waarneming) wordt alleen de waarneming gecopieerd naar ObsMapp. De foutmelding is Error (3).
Ton van Wijk

Alex Kwak

De offline versies van ObsIdentify hebben helaas geen onderhoud meer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

Hallo Alex, bedankt voor de snelle reactie. Betekent dit dat er geen offline (voor telefoon) versies meer zijn van de verschillende ObsIdenitfy'en ? Dus alleen de Beeldherkenning op de website.
Ton van Wijk

Alex Kwak

Ja, dat is wel de toekomstige situatie.
Voor alle duidelijkheid, er komt (heel binnenkort) wel een aparte ObsIdentify-app die online werkt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

Nogmaals dank voor de snelle reactie. Jammer om te horen dat de offline versies verdwijnen. Daar heb ik afgelopen jaar ontzettend veel plezier aan beleeft m.n. voor planten. En de hitrate voor juiste determinatie was ronduit subliem. Voorlopig blijf ik de oude versie nog maar gebruiken. Keep up to good work ;-)
Ton van Wijk

Alex Kwak

Probleem met de offline versies is dat ze verouderd zijn op het moment dat je ze publiceert. En ze vereisen onevenredig veel onderhoud.
Dat icm het feit dat tegenwoordig (bijna) overal internetdekking is, en (bijna) iedereen een databundel heeft, én dat we onze tijd maar een keer kunnen besteden heeft geleid toch alleen een online versie.
Ik vind het hier in Spanje ook jammer...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

#6
Je bent nog niet van me af ;-) Omdat ik het meldt voor ObsMapp, ik heb het vermoeden dat dit met de nieuwe manier van rechten binnen Android 10 heeft te maken, heb ik nog een test gedaan. Alle rechten binnen Android 10 zijn aan de ObsMappp 7.26.4 gegeven (toegang tot foto's, camera etc.) Ik maak een waarneming aan in ObsMapp en save deze. Vervolgens wijzig ik de waarneming en probeer een kleine foto van ca. 300k op de telefoon aan de waarneming te knopen. Dit mislukt met de zelfde error (3).
Ton van Wijk

Alex Kwak

Ook ObsMapp7 heeft een ontwikkel-stop, aangezien ObsMapp8 vol in ontwikkeling is.
Maar ik wil wel voor je kijken als je me de logfiles toestuurt: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg2253729#msg2253729
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

Logfiles gestuurd. Tijdstip actie is 11:24.  Bij voorbaat dank voor de moeite.
Ton van Wijk

Alex Kwak

Lijkt inderdaad een (algemeen?) Android 10 probleem.
Hier ga ik inderdaad toch maar even naar kijken  :rolleyes:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ik heb een bugfix gemaakt: 7.26.5
Aangezien ik nog geen toestel heb met Android 10, zou je willen controleren of het probleem hiermee inderdaad is verholpen?
Zo nee, zou je me dan weer de logfiles toe willen sturen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

Hallo Alex. Heb net obsmapp 7.26.5 geüpdate. Had de oude waarneming nog staan. Attach een foto aan de waarneming gaat goed. Ook de transfer van waarnemingen vanuit
ObsIdentify->Obsmapp neemt de foto's weer netjes mee. Wat mij betreft is het opgelost. Bedankt voor deze snelle actie !!!
Met vriendelijke groet
Ton van Wijk

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!