Hoofdmenu

Een moeilijke

Gestart door Megalonyx, oktober 20, 2019, 22:00:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Megalonyx

Dit vind ik een hele moeilijke. Ik dacht: ik zie franjes, ik zie een bundel... bundelfranjehoed! Computer komt echter met een hoop suggesties die ik niet kan uitsluiten. Sporee is grauwbruin/grijsbruin.

Bundelfranjehoed, witsteelfranjehoed, bundelmosklokje, gewoon donsvoetje?

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/181332968/.
1 Paddenstoel onbekend - Fungi indet.
datum: 2019-10-20
locatie: Austerlitz - Bossen - Zuid van N224 (UT)

foto's:





Megalonyx

Correctie: sporee bij daglicht meer chocoladebruin, geen paarstinten. Iemand een suggestie?

Megalonyx


Ik besef me dat de bollebozen overspoeld worden met hulpvragen nu de zwammen als paddestoelen uit de grond schieten. Ook besef ik me dat dit wellicht een lastige is om zonder microscopie te determineren. Hopelijk wil een van de slimmeriken zich er toch aan wagen hier iets over te zeggen. Ik ben al blij als er iets te zeggen is over het geslacht.

Mijn dank is wederom groot,


M

Carolien

Citaat van: Megalonyx op oktober 22, 2019, 19:50:26 PM

Ik besef me dat de bollebozen overspoeld worden met hulpvragen nu de zwammen als paddestoelen uit de grond schieten. Ook besef ik me dat dit wellicht een lastige is om zonder microscopie te determineren. Hopelijk wil een van de slimmeriken zich er toch aan wagen hier iets over te zeggen. Ik ben al blij als er iets te zeggen is over het geslacht.

Mijn dank is wederom groot,


M

Beste M,
misschien schrikt het mensen wat af dat je termen als "bollebozen" en "slimmeriken" gebruikt bij het stellen van je (determinatie)vragen. Komt op mij ook niet zo vriendelijk over. Wellicht helpt het ook als je ondertekent met je eigen naam.

Hartelijke groet Carolien Reindertsen

Megalonyx

#4
Beste Carolien,

Was absoluut niet mijn bedoeling zo over te komen. Heb juist enorm veel respect voor de kennis van de leden van dit forum, en ik hou nou eenmaal van wat wollig taalgebruik. Denk dat als je mijn posts terugleest je ziet dat ik altijd netjes en met respect op dit forum reageer en dat meen ik ook. Zo vind ik dat je ook met elkaar om moet gaan. Ik denk dat als je eea leest en er een cynische toon bij hoort, alles onaardig kan overkomen. Denk er een paar vriendelijke pretoogjes bij, en het klinkt meteen al weer heel anders.

Dat ik mijn eigen naam niet gebruik (daar ben je geloof ik wel eens meer over gevallen) heeft te maken met privacy. Het is niet moeilijk via de geolocatie van mijn waarnemingen er achter te komen waar ik (ongeveer) woon. Ik heb een publiek beroep en ik er niet blij mee als een boze of psychotische client mijn gezin thuis gaat staan opwachten. Daarvoor vraag ik je begrip.

Dat gezegd hebbende, hoop ik nog steeds dat iemand mij een duwtje in de goede richting kan geven.  ;D

Mvg,

M

jan pos

Beste M,

Als ik er een paar vriendelijke pretoogjes bij denk is het nog steeds niet grappig.
Uw attitude t.a.v. uw cliƫnten vind ik niet zo respectvol overkomen.

Met groet, Jan Pos

Megalonyx


Goed, staat genoteerd. Zullen we het dan nu alsjeblieft weer gewoon over paddestoelen hebben?


jan pos


Melchior van Tweel

Ter informatie: In verband met de nieuwe privacywet mogen mensen anoniem gebruik maken van waarneming.nl en het forum. We stellen het nog steeds zeer op prijs als mensen onder hun eigen naam werken, maar het hoeft dus niet!
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

jan pos

Dat wist ik niet,
sorry M.
Succes bij Waarneming en op het forum  ;)

Groet, Jan Pos