Waterral?

Gestart door Lucie Kooistra, oktober 16, 2019, 19:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lucie Kooistra

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/180791912/.
1 Waterral - Rallus aquaticus
datum: 2019-10-13



geluiden:
https://waarneming.nl/sounds/89980/
Klinkt me als zang middelste bonte specht in de oren. Maar dat lijkt me onmogelijk dit geluid kwam namelijk uit het riet. Ik neig naar waterral maar ben niet zeker
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

whmvb

Hoi Lucie,

overduidelijk het geluid van een Waterral. Ze laten zich op het moment veel horen in het gebied.

Wim
Wim van Boekel

Lucie Kooistra

Hoi Wim,

Bedankt! Inmiddels ook overtuigd en goedgekeurd. Bijzonder dat de roep zo lijkt op de zang van de middelste bonte specht dat wel.

Vriendelijke groet,
Lucie
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Oenanthe

Citaat van: Lucie Kooistra op oktober 17, 2019, 13:22:01 PM
Bijzonder dat de roep zo lijkt op de zang van de middelste bonte specht dat wel.

Vriendelijke groet,
Lucie
Zeker. Als ik nog eens een waterral hoor roepen in een bos zal ik extra op mijn hoede zijn  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Lucie Kooistra

Hahaha hoor jij wel verschil dan? Ik een heel klein beetje maar komt waarschijnlijk door gebrek aan ervaring met deze soorten 🤪
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Oenanthe

Ik ken de roep van de middelste bonte specht niet. Ik kan dus niet vergelijken. Ik woon in de randstad en daar zijn middelste bonten nog steeds zeldzaam.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Ik was een aantal jaren geleden bij een hazelmuis-excursie in de Vijlenerbossen, waarbij iemand opeens het geluid van een waterral afspeelde (dat meende ik althans). Daar snapte ik dus echt helemaal niks van, totdat bleek dat het om het geluid van de middelste bonte specht ging (die daar toen al aanwezig was)...
Met vriendelijke groet, Rob

Lucie Kooistra

#7
 :rolleye: ;D na meerdere keren beide soorten goed te beluisteren hoor ik het verschil nu wel. Kwestie van klankkleur/timbre begrijp ik en van oefenen uiteraard
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain