Valk

Gestart door lexie, april 21, 2008, 22:33:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

lexie

De ene keer denk ik Torenvalk en de andere keer een Boomvalk. Ik vind het wel lastig om ze te determineren.
De duidelijke strepen op de buik lijken bij een Boomvalk te horen.
En de uiteinden van de vleugels lijken wat spitser dan bij de Torenvalk.
Ik verneem graag welke soort het is en waar je dan op moet letten.


Lex Vermeend

steenl

Kijk eens naar de broek van de valk.
Dan weet je het gelijk.

JohanvantBosch

Hier moet je toch zelf uitkomen met zo'n foto, Lex. Vergelijk de zwartgrijze kopkap en baardstreep, rossige veren rond de poten met de plaatjes/beschrijvingen in je vogelboek. Bovendien hoop ik dat je ook gekeken hebt en niet alleen een plaatje hebt geschoten.
- Welke kleur had de bovenzijde bv....

lexie

Een bruine broek, dus de Boomvalk. Teveel op de buik gelet!

CiteerBovendien hoop ik dat je ook gekeken hebt en niet alleen een plaatje hebt geschoten

Ik maak de foto's om het determineren gemakkelijker te maken.
Deze vogel kwam plots over de bomen aangevlogen, foto's gemaakt en toen de verrekijker gepakt maar toen was die al uit het zicht.
Ik moet het wel op deze manier doen omdat ik anders fout op fout stapel, zelfs een foto is geen garantie voor succes!! zoals je wel gemerkt hebt.
De ene vogel blijft wat gemakkelijker in beeld dan de andere en als ik de kans krijg bekijk ik hem ook van alle kanten met de verrekijker.
Maar er is hoop, want het determineren gaat me een stuk gemakkelijker af dan een paar maanden geleden!
Lex Vermeend

JohanvantBosch

CiteerMaar er is hoop, want het determineren gaat me een stuk gemakkelijker af dan een paar maanden geleden!
:duim:  ;)