Welke rode watermijt.. ?

Gestart door Bj.schoenmakers, oktober 06, 2019, 00:56:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bj.schoenmakers

Ik zou graag willen weten welke soort dit is of weet iemand of het inderdaad een Hydrodroma is?.

Door de plaats van de epimeren dacht ik zelf aan een  Hydrodroma spec. klopt dat ?

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/169638255/.
1 Hydrodroma spec. gezien
datum: 2019-04-05
locatie: Nijmegen - Natuurplaza (GE)

foto's:



Dank,
Bart

Ton van Haaren

Ik snap het wel dat je denkt dat dit een Hydrodroma zou kunnen zijn, ze lijkt er wel. Toch meen ik een paar grotere nappen te zien op de genitaalplaten en de ogen staan op een klein chitineus plaatje. Daarom denk ik aan iets anders maar ik kan het nog niet plaatsen. Zijn de oorspronkelijke foto's duidelijker? Anders stuur je die maar door naar Tonvanhaaren@eurofins.com.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Bj.schoenmakers

Bedankt voor je reactie  :duim:, Ik zal de orginele foto's eens opsnorren maar ik vrees dat ze niet veel beter zullen zijn..
misschien wel wat meer pixeltjes.. Het beestje zelf heb ik niet meer maar nu weet ik wel een beetje waar ik op moet letten.
Als ik er weer een keer een zie zal ik 'm eens onder een ''echte'' microscoop leggen .. (die maakt helaas wel weer beroerdere foto's..)