fregatvogel Indonesië

Gestart door Geum rivale, september 24, 2019, 17:15:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Deze jonge fregatvogel zag ik in maart bij Lombok. Ondanks uitgebreid speurwerk omtrent de drie daar voorkomende soorten (Kleine, Grote en Witbuik) kon ik niet achterhalen hoe dit soort jonge beesten te onderscheiden zijn (zeker met matige foto's als deze). Iemand die er meer van weet?
Kees van Reenen

Bart van Hoogstraten

Lesser Frigatebird, immature second stage. Voer je hem ook in? (Dat is de afspraak hier).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Geum rivale

Veel dank. Hoe zie je dat het de Kleine is?
Ik wil hem zeker nog invoeren, maar het kan even duren voordat ik daar gelegenheid voor heb. Ik heb trouwens ook nog nooit buitenlandse waarnemingen ingevoerd; kan dat gewoon met je Waarneming-gebruikersnaam op Observation?
Kees van Reenen

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Geum rivale op september 24, 2019, 20:11:58 PM
Ik heb trouwens ook nog nooit buitenlandse waarnemingen ingevoerd; kan dat gewoon met je Waarneming-gebruikersnaam op Observation?

Klopt!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Bart van Hoogstraten

#4
Citaat van: Geum rivale op september 24, 2019, 20:11:58 PM
Hoe zie je dat het de Kleine is?

Hij is licht van voren en dan moet je bij de juvenielen kijken. Als je de foto oplicht zie je witte 'okseltjes' op de onderkant van de vleugels (bijlage) en daarmee valt Great Frigatebird af want die heeft in alle stadia volledig zwarte ondervleugels. Blijven Lesser en Chrtistmas over. Maar bij alle stadia van juveniele Christmas is er meer of minder sprake van een borstband en dat ontbreekt volledig bij deze. De enige in mijn boek die dan overblijft is second stage Lesser Frigatebird en daar staat bij de beschrijving nog bij vermeld "gradually loses breast-band".
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/