Hoofdmenu

Oorworm

Gestart door jck, september 20, 2019, 19:31:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

jck

Hulp gevraagd - beeldherkenning kan er niet veel mee. Een nimf Gewone oorworm?

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/179892785/.
1 Oorworm onbekend - Dermaptera indet.
datum: 2019-09-08
locatie: Apeldoorn - Het Woudhuis (GE)

foto's:





James

arpwifi

Hoi James,

ik durf ook niet goed. Op de één of andere manier heb ik er meer een Bosoorworm-gevoel bij (en dan een wat ouder stadium nimf), maar wat ik van de details kan maken zou het ook best een jonge nimf Gewone kunnen zijn. De antennes hebben weinig segmentjes, dus zou je denken een jonkie maar die kunnen ook afgebroken zijn of schade hebben gehad in een vorig stadium (ze zijn ook ongelijk)

Hoe groot/klein was deze?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

jck

Ik heb hem niet precies gemeten - ik heb hem op de foto gezet voor het geval dat het een Parkoorworm zou zijn maar daar heb je niet zo veel aan!

James

arpwifi

Ja okay, Parkoorworm is het niet. Als ik vraag rond de 5mm of rond de 8mm (of groter) wat denk jij dan?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

jck

Meer dan 5mm, denk ik.

James

arpwifi

Zet maar even weg als nimf Bosoor onzeker dan - tzt nog eens mee verder puzzelen ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

jck