Online soortherkenning werkt niet

Gestart door Yeronimo, september 17, 2019, 19:35:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Al sinds begin van lancering werkt de online soortherkenning niet op mijn telefoon in ObsMapp. Ik heb een Samsung Galaxy S8. Als ik een waarneming invoer met foto en druk op de ID knop voor online soortherkenning, dan lijkt het te werken, maar hij geeft niet aan welke soort hij bedoelt/de suggesties worden niet zichtbaar (zie bijlage als voorbeeld). Bij mijn vriendin op haar mobiel werkt het wel naar behoren en hebben we dus met diverse foto's van diverse soortgroepen geprobeerd. Bij haar werkt het wel goed en laat het de soorten en suggesties zien. Bij mij laat hij wel zien of resultaat zeker of onzeker is maar mist het stuk eronder met de soort of de suggesties van soorten. Toch vrij essentieel.

Heb in ieder geval nieuwste versie van ObsMapp op mobiel (7.26.1) en heb het dus nooit werkend gehad. Wellicht iemand een oplossing voor dit 'probleem'? Alvast dank!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Yeronimo

Dank Alex! :blink: Heb je een mail gestuurd met de logging. Ben benieuwd en hoop dat je het 'probleem' kan vinden en dat het vrij makkelijk is op te lossen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Alex Kwak

Mail ontvangen, ik ga waarschijnlijk vanavond kijken
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Arthur

Mooi dat het opgepakt wordt. Ik had al eerder een melding gedaan, maar kreeg niet de indruk serieus genomen te worden
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=457505
Groeten, Arthur

Alex Kwak

Citaat van: Arthur op september 18, 2019, 15:28:28 PM
Mooi dat het opgepakt wordt. Ik had al eerder een melding gedaan, maar kreeg niet de indruk serieus genomen te worden

Mijn verzoek voor de juiste logging staat nog steeds open...  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Yeronimo

Citaat van: Alex Kwak op september 18, 2019, 10:52:25 AM
Mail ontvangen, ik ga waarschijnlijk vanavond kijken

Mijn dank is zeer groot alvast. Biertje tijdens een wellicht komende waarneming.nl dag?  ;) :duim:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Alex Kwak

Ik heb het antwoord van de identificatie geforceerd in ObsMapp gezet, en krijg daarop keurig een onzekere Knotsvoettrechterzwam en een zekere Bladpootrandwants. Het probleem zit dus niet in de identificatie of je internetverbinding.
Welke Android-versie gebruik je?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Yeronimo

Android versie 9. Vreemd dit dus, lijkt ergens aan mijn toestel te liggen en niet aan de app zelf
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Yeronimo

Geinig, toevallig kwam mijn mobiel net toen ik thuis kwam met een software-update. Deze uitgevoerd, best een grote want duurde even. Nog steeds versie 9 geeft mobiel aan, maar nu doet de functie het! Ongelofelijk wat een toeval en na zo lang het niet/nooit gedaan te hebben. Dank Alex, anders had ik wellicht nooit de link ermee gelegd en in veronderstelling gebleven dat deze het nog niet deed. Arthur wellicht heb jij dus te maken met hetzelfde probleem en zou de Android dus moeten updaten?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Alex Kwak

Vandaag en gisteren was er een probleem met de identificatie. Dat probleem is vanmiddag opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!