Geen waarnemingen meer in te voeren na bijwerken (Versie 7.26.1)

Gestart door Loes van Gorp, oktober 03, 2019, 21:41:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Loes van Gorp

Vandaag opende ik ObsMapp en kreeg ik de mogelijkheid om soorten bij te werken.
Van alle soorten kreeg ik alleen de mogelijkheid met de optie (Wereld).
Nu dit is bijgewerkt kan ik ObsMapp niet meer gebruiken, d.w.z. ik kan niet invoeren met het 'toetsenbord'. Om die reden heb ik mijn toestel even helemaal uitgezet en na enige tijd opnieuw aangezet. Meestal worden de apps dan weer goed geladen maar ook dit bleek niet te helpen. Is er iets mis met een laatste update of kunnen jullie hulp bieden, kan ik hiervoor bij jullie terecht ?
Als iemand me kan helpen of me kan vertellen hoe ik dit kan oplossen verneem ik het heel graag, het is erg ongemakkelijk als ik mijn waarnemingen niet meer kan invoeren.
Als het me lukt om een Soortgroep te selecteren staat achter elke Soortgroep Wereld (nl)
Voorheen kon ik ook kiezen voor Nederland als ik het goed heb.
Misschien is er iets mis gegaan bij het downloaden. De laatste versie op mijn mobiel is nu 7.26.1
Alvast mijn dank voor jullie reactie of hulp. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
Op dit moment kan ik geen enkele waarneming invoeren. Mvrgr. Loes.

Loes van Gorp

Het probleem lijkt (deels) verholpen.
Via Instellingen naar Soort gegaan, in Wereldlijst gekozen voor Netherlands.
Dan verschijnen mogelijkheden voor Europa en Wereld.
Alle items met Wereld uitgevinkt, alleen Planten en Paddestoelen soorten met Nederland aangevinkt.
Deze soorten gedownload en nu is het weer mogelijk om in het invoerscherm soortgroepen te kiezen.
Soortlijst dan opbouwen en nu kan ik weer iets intypen in het invoerscherm.
Zodra ik Planten Europa of Planten Wereld selecteer gaat het weer mis.
Maar in ieder geval kan ik nu weer iets invoeren. Pffffff......dit kost deze leek weer een hele avond.
Prachtig allemaal, als het dan weer werkt. Wil iemand hier toch eens naar kijken ? BvD.

Alex Kwak

De wereldlijst planten is onwaarschijnlijk groot en onwerkbaar.
Als je die niet echt nodig hebt kan je 'm beter verwijderen.
Beste manier:
1) Voer een waarneming in zodat ObsMapp 'weet' dat je je in NL bevindt.
2) Verwijder alle soortgroepen via het geavanceerde instellingen menu
3) Download de soortgroepen opnieuw, en let er op dat ObsMapp als land waarvoor je soorten wilt downloaden NL aangeeft en laat de europa/wereld-lijst uitgevinkt staan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!