Wie kan mij helpen bij deze eend?

Gestart door herbert74, september 10, 2019, 16:51:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

herbert74

Ik kom er maar niet uit (vrouwtje kuifeend?).
Het gaat om deze waarneming: https://waarnemingen.be/observation/178462238/.
1 Wintertaling - Anas crecca adult, gezien
datum: 2019-08-24
locatie: Molse zandputten - Stortplas (AN)

foto's:


alvast bedankt,

Herbert


Herbert
Belgian birdlover

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

herbert74

Dacht ook zeker kuifeend, maar kreeg tafeleend (was ik zeker van dat dit niet klopte), met de foto lichter te maken werd het een wintertaling, pas haar (als het een wijfje is toch) aan... Bedankt Jacob

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

Rob Koelman

Citaat van: herbert74 op september 10, 2019, 18:23:48 PMDacht ook zeker kuifeend, maar kreeg tafeleend (was ik zeker van dat dit niet klopte), met de foto lichter te maken werd het een wintertaling

Je bedoelt determinaties door ObsIdentify? Vergeet deze, die zijn voor vogels nog notoir onbetrouwbaar...
Met vriendelijke groet, Rob

herbert74

Dag Rob,

probleempjes met de automatische determinator zijn me bekend, zijn op dit forum al vaak vervloekingen rond geweest, vandaar mijn vraag, ga er van uit dat ook voor jou dit een kuifeend is (heb ik ondertussen ook veranderd), of begrijp ik dat verkeerd?

Groet,

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

Rob Koelman

Citaat van: herbert74 op september 10, 2019, 20:26:24 PMprobleempjes met de automatische determinator zijn me bekend, zijn op dit forum al vaak vervloekingen rond geweest, vandaar mijn vraag, ga er van uit dat ook voor jou dit een kuifeend is (heb ik ondertussen ook veranderd), of begrijp ik dat verkeerd?

Ik zou hier inderdaad een kuifeend van maken...
Met vriendelijke groet, Rob

herbert74

Herbert
Belgian birdlover