Hoofdmenu

Mantel of Zilver

Gestart door hanso, september 08, 2019, 12:53:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

hanso

Hallo, is er met zekerheid te zeggen of dit  Mantel- of Zilverkuikens zijn? Er broeden hoofdzakelijk Kleine Mantels hier in de wijk, dus op basis daarvan zou ik voor KM gaan, maar kan ik nog ergens aan zien of dit inderdaad zo is ? Dank, Hans

OlivierO

#1
Dag Hans,

Het zou leuk zijn mocht je de waarneming ingeven op waarneming.nl (of zustersite) en dan naar het forum komen met jouw vraag. Dan wordt dat mooi meegenomen in de database en is alle relevante informatie ook meteen beschikbaar. Ik denk maar aan periode van het jaar, locatie, ...

Om uw vraag te beantwoorden, ik probeer even mee: ik denk dat dit een pullus van een Zilvermeeuw is, maar meer foto's zouden wel handig zijn.

Vergelijken kan je ook hier voor Zilvermeeuw en hier voor Kleine Mantelmeeuw.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hanso

#2
Beste Olivier, dank ! Deze foto is al van jaren geleden (2013), maar de vraag is vanwege de upload voor fotostockbureau... Helaas heb ik geen foto's van de oudermeeuwen, dan hoefde ik de vraag ook niet te stellen. Zilver zou interessant zijn, omdat er hier naar mijn weten alleen KM broeden op de daken... Dank in elk geval, Hans
Waarneming met terugwerkende kracht ingevoerd als Zilver voorlopig: https://waarneming.nl/observation/179190746/

OlivierO

#3
Citaat van: hanso op september 08, 2019, 13:42:30 PM
Beste Olivier, dank ! Deze foto is al van jaren geleden (2013), maar de vraag is vanwege de upload voor fotostockbureau... Helaas heb ik geen foto's van de oudermeeuwen, dan hoefde ik de vraag ook niet te stellen. Zilver zou interessant zijn, omdat er hier naar mijn weten alleen KM broeden op de daken... Dank in elk geval, Hans
Waarneming met terugwerkende kracht ingevoerd als Zilver voorlopig: https://waarneming.nl/observation/179190746/

Dag Hans,

het is niet omdat ik het niet kan uitmaken, dat echte meeuwenkenners dat niet kunnen. Meeuwen zijn sowieso al lastig.

Merci voor het ingeven de link! Je mag al je waarnemingen ingeven, ook met terugwerkende kracht. Zeker als dat (mogelijk) interessante waarnemingen zijn, maar ook "gewone" soorten mag je altijd ingeven.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

mgieskens

Er is hier ook een meeuwen sub-forum. Daar trekt het mogelijk meer de aandacht van meeuwenkenners.
Zelf ben ik ook niet zo heel erg goed in het jonge spul, maar afgaande op mijn eigen foto's van jonge meeuwen op het dak, denk ik dat het hier gaat om een Kleine Mantelmeeuw; de donker bruine kleur met gave/rechte randen van de vleugel dekveren. Ook de snavel doet mij iets meer aan een KM denken, maar weet niet in hoeverre dat op deze jonge leeftijd een bruikbaar kenmerk is.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

pdeknijff

Notoir moeilijk dit soort beesten, tenzij je ze in de hand hebt en je de vleugels kunt strekken en naar alle uitgroeiende pp's kunt kijken.
Als ik MOET kiezen, en afga op mijn ringervaring met deze leeftijd, dan kies ik voor KLM, maar zonder lijfelijk contact maak ik deze keus liever niet.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff