invoeren: plaatsnauwkeurigheid bepalen? / geslachtsamenstelling bij groepen?

Gestart door jveltman, september 04, 2019, 15:16:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

jveltman

Bovenstaande vragen had ik per email naar info@waarneming.nl gestuurd. Maar de mail werd als spam geweigerd. Dus probeer ik het nu maar via het forum, hieronder de mail:

Dag,

Allereerst mijn complimenten voor ObsIdentify.  Met het invoeren van oude foto's gaat er een wereld van vliegenfamilies voor mij open. Alsof je met een vliegenexpert op excursie bent.

Over het invoeren twee vragen:

Hoe kan ik zelf bepalen dat de plaatsnauwkeurigheid erg klein is. Ik probeer wel zoveel mogelijk uit te zoomen, maar dat pakt de ene keer anders uit dan de andere keer. Ook is het niet (meer?) mogelijk om alleen een terrein (Amsterdam- NT Klarenbeek bijv.) aan te geven. Met oudere foto's weet ik de precieze plek vaak niet meer.

Op de oude site kon je, als je meerdere exemplaren had gezien, een groepssamenstelling qua geslacht opgeven. Die mogelijkheid zie ik nu niet meer. Is het de bedoeling om vrouwtjes en mannetjes nu apart in te voeren?

vriendelijke groet,
Jikke Veltman

hiskodevries

Jikke, over groepssamenstelling : dat komt wel weer terug.
Die precisie, dat weet ik nog niet, daar zou ik mij niet zo druk overmaken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jveltman

Beste Hisko,

Dank voor je antwoord.
En ja, wat de plaatsnauwkeurigheid betreft ben ik misschien een beetje pietluttig.

vriendelijke groet,
Jikke Veltman