Hoofdmenu

Bioblitz

Gestart door Henri van Dodeweerd, augustus 30, 2019, 14:05:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

In de bioblitz worden de verzamelsoorten nu ook meegeteld. Is hier een reden voor? Persoonlijk vind ik het namelijk jammer dat ze meetellen ..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

Citaat van: Henri van Dodeweerd op augustus 30, 2019, 14:05:42 PM
In de bioblitz worden de verzamelsoorten nu ook meegeteld. Is hier een reden voor? Persoonlijk vind ik het namelijk jammer dat ze meetellen ..
op zich maakt dat niet uit toch ? zolang het voor alle bioblitzen geldt
maar ik zal eens informeren, want volgens mij was dat niet de oorspronkelijke opzet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Julian

Citaat van: hiskodevries op augustus 30, 2019, 14:08:12 PM
op zich maakt dat niet uit toch ? zolang het voor alle bioblitzen geldt

Het zorgt voor verkeerde aantallen.

Voorheen zouden wanneer in een gebied zowel de Kleine als Grote Canadese Gans werden gezien beide soorten meetellen en kwam je logischerwijs op twee soorten uit.

Nu wordt bij invoer van "Canadese Gans spec." een derde "spooksoort" aan de lijst toegevoegd. Er zijn echter maar twee Canadese Ganzen dus hiermee (het laten meetellen van niet tot op soort gedetermineerde waarnemingen) krijg je dubbeltellingen.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: hiskodevries op augustus 30, 2019, 14:08:12 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op augustus 30, 2019, 14:05:42 PM
In de bioblitz worden de verzamelsoorten nu ook meegeteld. Is hier een reden voor? Persoonlijk vind ik het namelijk jammer dat ze meetellen ..
op zich maakt dat niet uit toch ? zolang het voor alle bioblitzen geldt
maar ik zal eens informeren, want volgens mij was dat niet de oorspronkelijke opzet

De oorspronkelijke opzet was inderdaad zonder verzamelsoorten. Op de oude versie doet die dat nog.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0