vraag om datum en coordinaten van nieuwe foto over te nemen uitzetten

Gestart door jan.wieringa, augustus 30, 2019, 23:51:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

jan.wieringa

Sinds ik een nieuwe telefoon heb (die waarschijnlijk datum en plaats toevoegt aan foto's) krijg ik bij iedere foto die ik neem in OBSMAP de vraag of ik datum en plaats wil overnemen. Nu doe ik in het veld vaak waarnemingen aan (kleine) insecten en neem dan dagen later en soms 1000 km verder pas een foto door mijn binoc. Ik wil dus zeker NIET de datum en locatie overnemen. Toch krijg ik steeds die vraag en zodra je per ongeluk ja klikt ben je de originele datum en plaats kwijt. Dus ik zou voor mijn type gebruik deze functie graag UITZETTEN. Maar ik kan daarvoor geen setting vinden. Hoe voorkom ik dat ik die vraag steeds krijg?

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lowieke

Citaat van: jan.wieringa op augustus 30, 2019, 23:51:55 PM
Dus ik zou voor mijn type gebruik deze functie graag UITZETTEN. Maar ik kan daarvoor geen setting vinden. Hoe voorkom ik dat ik die vraag steeds krijg?
Tot het zover is kan je voor de camera app van je telefoon de machting voor lokatie uitzetten.
Jeroen.

hiskodevries

Citaat van: Lowieke op september 03, 2019, 23:08:44 PM
Citaat van: jan.wieringa op augustus 30, 2019, 23:51:55 PM
Dus ik zou voor mijn type gebruik deze functie graag UITZETTEN. Maar ik kan daarvoor geen setting vinden. Hoe voorkom ik dat ik die vraag steeds krijg?
Tot het zover is kan je voor de camera app van je telefoon de machting voor lokatie uitzetten.
dat maakt geen verschil, de vraag krijg je toch
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0