Onbekende wormslang? (Rwanda)

Gestart door Robert van Haaren, augustus 08, 2019, 23:56:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert van Haaren

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/168957882
onzeker Letheobia spec. gezien op 2019-03-23 Rwanda - Nyabikenke
Foto's:


bij voorbaat dank Robert van Haaren


Ton van Haaren

Hallo naamgenoot
Lijkt me eerder een regenworm van onbekende familie. Gezien het formaat zou 't een Megascolecidae kunnen zijn. in Afrika zijn regenwormen van >1m lengte geen zeldzaamheid
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

arjan.kop

Weet je dat zeker, Ton? De 'segmenten' lijken deels niet helemaal ringen. Sommige wormslangen lijken echt belachelijk goed op een lange regenworm.

Ton van Haaren

nee, niet helemaal zeker. Ik vond alleen dat de meest rechterkant (net links van het takje) mij doen denken aan een zadel, en net weer daarvoor (onder het takje) ook nog iets van een kleurverandering, wat weer aan een klier doet denken.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Robert van Haaren







Ik heb nieuwe foto's toegevoegd, misschien helpt dat iets?

Bart van Hoogstraten

Je hebt hem zien kruipen -> wormslangen zijn niet in staat hun lichaam korter en langer te maken. Regenwormen wel. (Ik heb eens een wormslang in mijn handen gehad op Borneo).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert van Haaren

Ik heb hem eigenlijk alleen een beetje over de grond zien glijden, niet echt gelet op hoe dat beest het deed

Ton van Haaren

Ik ken wormslangen niet maar ik zie geen schubben. Ik zie wel duidelijke gelijke segmentering en zelfs gespaarde borstels wat Megascolecidae uitsluit. Dus zeker een Annelida van onbekende familie.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Robert van Haaren