Nieuwe Duitse uitgaven voor determinatie van Wantsen - Groepskorting?

Gestart door arpwifi, augustus 07, 2019, 12:37:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

arpwifi

Beste wantsenliefhebbers,

Naar aanleiding van een mail die Vincent rondstuurde over een uitgave voor determinatie van alle Duitse wantsen die in voorbereiding is, heb ik contact opgenomen met de uitgeverij om te kijken of er iets slims te regelen is met verzending voor Nederlandse geïnteresseerden (de verzendkosten naar NL met de post zijn relatief hoog) en of er eventueel iets van een groepskorting te verzinnen valt.

Veel wantsenliefhebbers zullen eventueel de prachtige fotoboekenserie van Wachmann, Melber & Deckert uit de reeks "Die Tierwelt Deutschlands" hebben, of deze juist niet hebben aangeschaft vanwege het ontbreken van identificatiesleutels. Hetzelfde geldt voor de fantastische Corisa CD met foto's van erg veel soorten, maar ook geen sleutels.

De nieuwe boeken zullen zowel foto's van levende exemplaren van (vrijwel?) alle soorten bevatten, als ook veel pentekeningen en dus identificatiesleutels. Deel I komt nog dit jaar af en bevat de inleiding en de sleutels tot de families en genera en gaat 46€ kosten. Deel II is voor volgend jaar gepland en bevat dan sleutels tot de soorten en de soortbeschrijvingen, is dikker en gaat 144€ kosten. Samen dus 190€. Dat is een smak geld, maar de beide andere opties (WMD & Corisa) zijn totaal ook zeer aan de prijs en bevatten dus geen sleutels. Het andere serieuze alternatief zou de serie van Faune de France zijn, maar die valt voor een complete set nog veel prijziger uit.

Hier is een preview: http://www.wabv-fruend.de/pdf/Die_Wanzen_Deutschlands_Ankuendigung.pdf 

Zoals in de PDF te lezen valt geldt er bij voorintekening op beide boeken een korting van 25% op deel II, wat ook het duurdere deel is. De totaalprijs (als ik even reken) zou dan op 46+108= 154€ komen.

Mijn voorstel is nu dus om bij voldoende Nederlandse geïnteresseerden nog wat korting los te peuteren en de boeken zelf op te halen (ik kom regelmatig langs Osnabrück) en naar keuze uit te reiken op bijeenkomsten van de wantsenwerkgroep of versturen of langsbrengen in Nederland.

Voor een eindprijs zal het aantal geïnteresseerden van belang zijn (groepskorting) en de keuze voor opsturen of uitreiken in Nederland.

Wie interesse heeft kan me dit melden in dit topic of via PM of email.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

arpwifi

Oh, antwoord van de uitgever is binnen. Als het ons lukt om 15 kopers bij elkaar te ritselen wordt de totaalprijs 141,80 (41 voor Deel I en 30% korting op Deel II). Daar zouden dan verzendkosten vanuit Nederland bij komen voor wie ze niet bij een wantsenbijeenkomst (of bij EIS in Leiden?) op kan pikken of wat anders georganiseerd kan worden.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

pdeknijff

Hi Arp,
Vincent stuurde ook al een berichtje.
Count me in.
Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Arp

Even een schopje omhoog omdat ik van de uitgever bericht kreeg dat de oplevering in zicht komt.

We hebben nog geen 15 kopers bij elkaar, dus als je toch nog geïnteresseerd bent laat het dan snel weten!
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)


Arp

Ik ga kijken wat ik kan regelen - we hebben er geen 15 bij elkaar, maar ik moet nu wel wat laten weten. In elk geval kan ik de boeken ophalen en daarmee verzendkosten sparen, maar misschien zit er toch nog een korting in.

Laat allemaal graag even weten of jullie ook nog mee willen doen met een dergelijke ophaalconstructie als de aanschafprijs bij het standaardaanbod voor voorinschrijving blijft (zie eerste bericht boven).
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Th.Heijerman

Ik doe met alles mee en ga er vanuit dat met groepskorting iig niet duurder uitpakt dan zonder groepskorting ...

Arp

Nee, zeker niet - plus de verzending vanuit D is 13,90 en vanuit NL 4,50 of ik kom het bij je afgooien als ik in de buurt langskom (regelmatig)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Ben Sleeman


Ed Colijn

groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Arp

Voor alle duidelijkheid (ik had dat zelf - een beetje wishful thinking - anders geïnterpreteerd):

De huidige uitleverronde betreft alleen deel 1, het ziet ernaar uit dat ik daarvoor ook een korting kan ritselen (of eigenlijk de mij aangeboden "marge" als korting door kan geven).

Het tweede deel komt naar huidige verwachting pas begin 2023(!) uit en daarop is dan voor de mensen die nu meedoen minimaal de korting voor de voorinschrijving van toepassing, goedkopere verzendkosten en wellicht dus nog wat extra korting.

Vooral die datum van begin 2023 was voor mij niet helemaal duidelijk, dus ik vermeld het hier nog maar even nadrukkelijk bij.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Ed Colijn

hoi Arp,

haal mij dan maar weer van de lijst af. Dan zien we dat bij leven en welzijn ;) in 2023 wel een keer.....
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

arpwifi

@Ed: Begrijp ik.

@All: De prijs voor deel 1 nu wordt dan 41 + 4,50 Verzendkosten. Dat is dan met naar julie doorberekende 5 Euro "marge".

Voor de overzichtelijkheid bij de uitgever is het wel zo makkelijk de verzendkosten allemaal te betalen - als we regelen dat ik het bij je afgooi (of dergelijke) dan krijg je die weer terug.

Je schrijft daarmee ook in op deel 2 met de voorinschrijfkorting wat dan in 2023 bij verschijnen weer georganiseerd gaat worden.

Wie onder deze voorwaarden nog deel wil nemen kan dat denk ik nog wel een week lang melden - ik moet de exacte uitleverdatum nog van de uitgever horen (de drukker heeft 12 maart aangegeven, maar de uitgever neemt dat met een korreltje zout).
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

pdeknijff

Ik blijf bij mijn interesse Arp, komt deel 2 keurig op tijd voor mijn derde leven.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

pdeknijff

Gisteren deel 1 ontvangen (bedankt Arp!) en oppervlakkig doorgenomen.
Ziet er erg goed uit.
Een echte test is natuurlijk gebruiken in de praktijk.
Ik heb nog een paar uitdagingen liggen, en ga daar volgende week mee aan de slag.
Later meer hierover....

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Arp

Dank voor de terugkoppeling inzake ontvangst  :duim:

Vind het zelf ook een erg overzichtelijk boek en een mooie combinatie van duidelijke pentekeningen voor determinatie en foto's van levende beesten voor "plaatjes kijken" :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)