Welke app beste voor opnemen en uploaden (vogel)geluiden naar Waarneming?

Gestart door Pocahontas, augustus 04, 2019, 09:52:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pocahontas

Hey hallo,

ik ben deze site nog aan het verkennen (vrij nieuw hier) en heb inmiddels aardig wat beeld geupload met succes.
Echter lukt het me nog niet om geluiden te uploaden.
Ik heb even gezocht op het forum maar kom niet direct een antwoord tegen op mijn vraag dus ik plaats hem toch even.
Ik heb nu een aantal keren de bosuil opgenomen op de dictafoon van Iphone, maar de site accepteerd het betreffende bestandsformaat (MPEG4) niet bij uploaden.

Heeft er iemand een tip welke, liefst gratis, app het beste samengaat wat bestandstype betreft met uploaden naar waarneming.nl?
Of doe ik gewoon iets verkeerd?
Het is me ook opgevallen dat ik alleen foto's kan selecteren in mijn bibliotheek-map op de mobiel bij het invoeren via iObs, maar wellicht is dit gerelateerd aan het ontbreken van de juiste app op mijn telefoon (?)

Ik hoor het graag :)

Frank van de Putte

Op waarneming kun je alleen MP3 bestanden uploaden, dus het beste kun je een MP3 recorder installeren op je telefoon. Er zijn er nogal wat, welke het beste is weet ik niet..

Overigens kun je die MP4 bestanden online converteren naar MP3, bijvoorbeeld via deze site; https://convertio.co/nl/mp4-mp3/
Groetjes,

Frank van de Putte

Pocahontas

Dank Frank!

Helder. Ik kan er weer mee verder. mp3 recorder appje inmiddels gedownload.

Blijft wel een dingetje dat je via de app geen geluiden kan selecteren. Maakt het nu wat omslachtig (eerst mailen en dan op pc uploaden).
Ik hou het voorlopig wel bij vooral foto's ;)

mauricevanveen

Ik gebruik Voice Recorder Pro. De app laat je geluiden bewerken (inkorten) en converteren naa MP3.
Bestandje moet uploaden naar een bestanden-app op je iPhone waarvandaan je vanuit waarneming.nl het weer kan uploaden. Het blijft wat omslachtig maar soms wel leuk om je eigen waarneming te ondersteunen.

Gr. Maurice