Roofvogel Buenos Aires 1

Gestart door IJsvogelaar, augustus 03, 2019, 14:15:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

IJsvogelaar

I would like to know which species this is
It concerns this observation
https://observation.org/waarneming/view/177323051
Accipiter spec. observed at 2019-08-01 Argentina - Buenos Aires - Reserva Ecologica Costanera Sur
Photos:






thanks in advance Thijs de Groot
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

migratorius


IJsvogelaar

Bedankt JanHein! Ook voor de andere nummers. :duim:
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

OlivierO

Citaat van: migratorius op augustus 07, 2019, 10:28:45 AM
Roadside Hawk

Vaak zijn Engelse benaming van vogels veel duidelijker dan de Nederlandse namen ze verwijzen vaak naar kenmerken of de Latijnse naam zit er meer in, maar dit slaat toch alles qua inventiviteit. Roadside Hawk. Man man.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jacob Molenaar

Citaat van: OlivierO op augustus 18, 2019, 11:55:17 AM
Citaat van: migratorius op augustus 07, 2019, 10:28:45 AM
Roadside Hawk

Vaak zijn Engelse benaming van vogels veel duidelijker dan de Nederlandse namen ze verwijzen vaak naar kenmerken of de Latijnse naam zit er meer in, maar dit slaat toch alles qua inventiviteit. Roadside Hawk. Man man.
Gelukkig is de Nederlandse naam stukken beter: wegbuizerd
Toch lijkt de naam niet helemaal nergens op te slaan...
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

OlivierO

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 20, 2019, 21:06:39 PM
Citaat van: OlivierO op augustus 18, 2019, 11:55:17 AM
Citaat van: migratorius op augustus 07, 2019, 10:28:45 AM
Roadside Hawk

Vaak zijn Engelse benaming van vogels veel duidelijker dan de Nederlandse namen ze verwijzen vaak naar kenmerken of de Latijnse naam zit er meer in, maar dit slaat toch alles qua inventiviteit. Roadside Hawk. Man man.
Gelukkig is de Nederlandse naam stukken beter: wegbuizerd
Toch lijkt de naam niet helemaal nergens op te slaan...

Ja, ik zeg niet dat het nergens op slaat, maar qua naam had er toch iets anders gemogen. En wegbuizerd is dan inderdaad gewoon de luie vertaling.  :lol:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

migratorius

Ik vind het echt een prima naam. In het oerwoud zit hij niet, langs de wegen erdoorheen wel.
Van alle Accipitridae is dit dan ook de soort die je in Zuid-Amerika het vaakst ziet...

Beter dan de zoveelste band-bellied, bar-bellied, rufous-bellied, variable etc. Zulke namen vergeet ik namelijk meteen weer (wat lastig is met de lange soortenlijsten in Zuid-Amerika).

JanHein

jeroen vinke

Citaat van: migratorius op augustus 20, 2019, 23:24:54 PM
Ik vind het echt een prima naam. In het oerwoud zit hij niet, langs de wegen erdoorheen wel.
Van alle Accipitridae is dit dan ook de soort die je in Zuid-Amerika het vaakst ziet...

Beter dan de zoveelste band-bellied, bar-bellied, rufous-bellied, variable etc. Zulke namen vergeet ik namelijk meteen weer (wat lastig is met de lange soortenlijsten in Zuid-Amerika).

JanHein

Als je waterwegen meeneemt ga ik met je mee. Deze zat toch vrij diep in het oerwoud: https://observation.org/waarneming/view/172448469
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

migratorius

Maar wel op een dor mensen gemaakte open plek!

JanHein

jeroen vinke

Ik snap je punt over de naamgeving wel, maar ja er zijn zoveel vogels dat je ze niet allemaal een naam kan geven met bos, boom, gras of wat dan ook als voorvoegsel ;). Daarbij stuit dat weer op andere problemen: een boompieper zit niet altijd in de boom, en een graspieper niet altijd in het gras  :rolleye:
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke