Hoofdmenu

determinatie

Gestart door Robert_BoZ, januari 21, 2006, 01:34:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert_BoZ

Ik kwam midden in het bos een plukplaats tegen.
Normaal valt redelijk makkelijk op te maken om welk dier het gaat maar in dit geval kom ik er niet uit.


klik op de foto voor een vergroting

Het overgrote deel van de haren zijn loodgrijs met op sommige haren bruinige puntjes.
Sommige plekken zijn diep zwart en er zijn ook stukken met wit haar.
De haren zijn zo'n 2½ cm lang en vrij stug.

Ik dacht in eerste instantie aan een ontsnapt konijn maar de plek is nogal ver van de bewoonde wereld en midden in het bos (loof / fijnspar) omringd door een ven met een niet al te brede gracht.

Alvast bedankt,

Robert

laatvlieger

#1
hmm vreemd. Ik vraag me af of het wel een echte plukplaats is. Ik vind die harenbundeltjes er ook vreemd uitzien. Het lijkt wel of ze afgeknipt zijn, zo recht afgesneden vind ik ze.

Zou het niet van een hond kunnen zijn die gekamd is? Maar 2,5 cm en vrij stug is toch wel wat vreemd.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

boogey55

#2
Citeerhmm vreemd. Ik vraag me af of het wel een echte plukplaats is. Ik vind die harenbundeltjes er ook vreemd uitzien. Het lijkt wel of ze afgeknipt zijn, zo recht afgesneden vind ik ze.

Zou het niet van een hond kunnen zijn die gekamd is? Maar 2,5 cm en vrij stug is toch wel wat vreemd.
:P  lijkt mij de juiste cobservatie  :P

bobtailtje?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Robert_BoZ

Ja, daar dacht ik dus ook aan alleen (en dat is op deze foto een beetje moeilijk te zien) zijn aan het eind van de haren wel de haarwortels te zien.
Ik zal morgen even proberen daar een detailopname van te maken.

En de plek (je moet echt flink je best doen om daar te komen) is misschien ook niet helemaal DE plaats om je hond te ontdoen van overtollig haar.  :D  

Freek Verkerk

#4
Wat zou het alternatief dan zijn? Als het geen hond was?

Met 2,5 cm zijn de haren te lang voor de muisen en ratten. Zou een marterachtige zichzelf hebben schoongemaakt? Of opgepeuzeld zijn?

En grotere dieren; herten? De restanten van een konijn? Eekhoorn, wild zwijn, katachtige?

Een exotisch dier?

Mensenhaar? Al grijs wordend? Heeft iemand zn baard bijgepunt?

Midden in het bos is een lekker rustig plekje om te kammen en als de boel wat in de war is trek je er ook zo wat haren met wortel en al uit denk ik.

B)
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Robert_BoZ

CiteerMensenhaar? Al grijs wordend? Heeft iemand zn baard bijgepunt?

Midden in het bos is een lekker rustig plekje om te kammen en als de boel wat in de war is trek je er ook zo wat haren met wortel en al uit denk ik.

B)
:D

Inderdaad... Begin er nu ook sterk aan te twijfelen...
Rien Poortvliet was zo gek nog niet.... ;)