Grote Eekhoorn of kleine Vos?

Gestart door thomas90, april 16, 2008, 17:46:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

thomas90

Vandaag liep ik met mijn hond door het bos en ik zag op ongeveer 200 meter afstand een dier een grasved oversteken. Ik kon duidelijk zien dat het dier rood was, het had een pluimstaart en rende een beetje inelkaar gekrompen, zoals een bange hond met zijn staart tussen zijn benen. ik was net te laat om een foto te maken. Ik dacht het een forse Eekhoorn of een wat kleine Vos was omdat ze allebei rood (oranje) zijn en een pluimstaart hebben.  

ik vraag me af:

1. Is het normaal dat een eekhoord een groot veld oversteekt?
2. Is het normaal dat een vos zo loopt?

Ik ben erg benieuwd wat het was..  
Groeten,

Jeroen Nagtegaal

Hoe groot was ie? Er zit niet bepaald verlap tussen beide soorten.  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

thomas90

Gegokt, onegveer 60 cm lang, 50 cm hoog inclusief staart, die stond omhoog.
Maar hij was een beetje tever weg om goed te zien.  
Groeten,

Jeroen Nagtegaal

Vos, Leuke waarneming zo overdag.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

thomas90

Heel erg bedankt.
Ik vind het heel leuk, de eerste keer dat ik een vos wild heb gezien, mijn vader en moeder hebben er wel eens een in dit bos gezien.
Ik ga er nu meer op letten.  
Groeten,

laatvlieger

#5
Helaas heb ik een hoop vervelende reacties moeten verwijderen. Ik hou daar helemaal niet van, maar er werd op de man gespeeld. Het is erg jammer dat we daardoor nu waarschijnlijk Patrick (logico) als gebruiker gaan verliezen. Ik vind dat echt niet kunnen en benadruk daarom nogmaals dat wij hier niks te maken willen hebben met persoonlijke vetes, aanvallen, of haantjesgedrag. Niemand mag anderen aanvallen en niemand mag zich aangevallen voelen. Als iemand toch daardoor wil vertrekken dan vind ik dat heel erg jammer.

Dit is een open forum met verschillende waarnemers. Van beginners tot experts, van bomenknuffelaars tot jagers. Er is hier plek voor iedereen die geinteresseerd is in natuur. Dat daarbij meningen kunnen verschillen mag niet uitmaken. Er moet open en af en toe hard gediscussieerd kunnen worden, maar het mag nooit ten koste van elkaar gaan. Daarom zijn bovenstaande reacties verwijderd. Ik hoop dat Patrick gewoon hier op het forum blijft en ik hoop dat iedereen probeert om een geschil op een normale manier bij te leggen en niet te hard op elkaar reageert.  


Zoals ik al eerder schreef is non-verbale communicatie op dit forum niet mogelijk en daardoor komen sommige dingen soms harder aan dan ze misschien bedoeld zijn. Houdt s.v.p. rekening met elkaar en maak er wat leuks van!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Tinok

Ik heb de discussie die verwijderd is gemist maar hoop toch echt dat Patrick niet stopt. Ik waardeer en leer altijd veel van zijn bijdrages. Dus Patrick blijf lekker mailen op dit forum anders ga ik dat zeker missen!
Jammer dat het niet goed liep, dat moet toch als volwassen mensen beter kunnen :angel:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'