Hoofdmenu

Stijfselzwam

Gestart door Corryabbink, januari 20, 2006, 21:28:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Bedankt Dinant.

Ook voor mij is het nu duidelijk. Zelfs die van internet is in mijn ogen ook niet goed.

Hoe wil je een foto op de site zetten ?
Dat kan op 2 manieren.

1. uit jouw eigen computer.
Onderaan zie je een vakje bladeren. Je gaat zoeken in je computer tot je de foto hebt en zegt ok.
De foto mag niet groter zijn dan 800x600 megapixel en bovendien totaal max. 100kb. Je zult dus eerst het formaat moeten wijzigen met het een of andere programma.

2. van internet (van waarnemingen of nog iets anders)
Ga op de betreffende pagina of foto staan
Bovenin de internetbalk ben je op een adres. Daar ga je met de muis naar toe dan wordt de tekst http://.... blauw. Met de rechtermuisknop dit adres kopiƫren dit adres blijft in je muisknop aanwezig tot je weer een ander adres kopiƫert.
Als je het in de tekst wilt zetten dan je rechter muisknop indrukken en "plakken" dan zie je een link naar de betreffende foto verschijnen.
Je kunt het resultaat zien bij "voorbeeld in het scherm" als je dan op de link drukt moet de goede foto of pagina verschijnen.


Ik hoop dat het je nu lukt en anders nog maar eens vragen.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#31
Anders Dinant, mag je wel een losse foto naar t.muus@linq.nl sturen, dan plaats ik m er voor jou bij.

Hoe dan ook is een stijfselzwam toch heel anders, niet zo puntig maar juist heel mooi gelobt net als een gele trilzwam, maar dan vele malen bleker.
Verder weet ik niet wat het is, maar geen zwam (maar dat is al gezegd)..
Groet,
Tymo

Dinant Wanningen

CiteerAnders Dinant, mag je wel een losse foto naar t.muus@linq.nl sturen, dan plaats ik m er voor jou bij.

Hoe dan ook is een stijfselzwam toch heel anders, niet zo puntig maar juist heel mooi gelobt net als een gele trilzwam, maar dan vele malen bleker.
Verder weet ik niet wat het is, maar geen zwam (maar dat is al gezegd)..
Hoi,

Bedankt

Deze foto geeft een juist beeld hoe een Stijfselzwam er uit moet zien.

Groetjes Dinant,
Groet ,Dinant


Dinant Wanningen

#33
Citeer
CiteerDinant,

Hoe ziet een stijfselzwam er eigenlijk uit ?
Hoi

Krijg het niet voor elkaar een foto bijlage op het forum te zetten.
isie gelukt

De oplossing eileider evenbeeld aan Stijfselzwam de zwarte eitjes van de kikker of pad liggen er naast

Corry nog bedankt voor de hulp
http://home.hetnet.nl/~henk-1/zwam3.htm
Groet ,Dinant


Windekind

ha ha werd dat stijfselzwam genoemd ? Duidelijker kan niet.

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Corryabbink

Hoi Dinant,

Het is je gelukt :lol:

De stijfselzwam vergeet ik nooit weer.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#36
He, die laatste foto van Dinant komt me heel bekend voor:

Kerntrilzwam

Deze waarneming is destijds als Kerntrilzwam gedetermineerd. Maar lijkt wel heel erg op de eileiders. En er lagen ook dezelfde zwarte rondjes bij.

Let op, het zijn twee waarneming, met twee dagen verschil. De exemplaren waren 2 dagen wel een stuk groter. Dit is bij een foto goed te zien, je ziet hetzelfde exemplaar 2 maal.
De 4de en de 6de foto:

Kerntrilzwam fotooverzicht

Sorry Dinant, er komt geen einde aan de kots lijkt het wel. :lol:

Corryabbink

#37
:lol: Volgens mij zijn het bijna allemaal kotsfoto's(op die van Ali en Dini na ?) Maar het is beter er nu de foute uit te halen dan constant weer dezelfde fout te maken.

Arno jammer maar ze lijkt op mijn kotsfoto evenals die van Cees.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

#38
Ja Corry, wel zonde. Kerntrilzwam was een mooie soort, zeldzaam in deze omgeving. Maar ja, als het er geen is haal ik hem graag weg. :)

Corryabbink

#39
Hoi Arno,

Volgens mij zijn ze helemaal fout. In het veld zou je voortaan kunnen controleren of er Dennenbloedzwam bij in de buurt zit daarop of bij in de buurt kun je zeker zijn van kerntrilzwam.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Ja, ben er ook bang voor. Dat laatste wist ik nog niet. Goeie tip, maar ben bang dat ik niet zo snel meer Kerntrilzwam vind.  :(  

Corryabbink

Nou die jij gevonden hebt lukt nog wel een keer............. :P  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk


Dinant Wanningen

Hoi,

Wat mij betreft einde kots verhaal,
Groet ,Dinant


Elachista

#44
Ik heb dit topic even weer opengezet.

Dit trof ik aan op het internet, 'sterrenschot';
http://home.hetnet.nl/~henk-1/amfi4.htm

"Het heeft lang geduurd voordat men precies wist wat het was. Deze geleiachtige klonten die in weilanden en bossen te vinden zijn.

Als men iets niet goed kon verklaren dan werd vaak naar heel bijzondere oplossingen gezocht. Zo dacht men in de zeventiende eeuw dat het afkomstig was van echte sterren. In de achttiende eeuw vond men dat vallende sterren hiervoor verantwoordelijk waren. Maar hoe dan ook het kwam uit de ruimte wist men toen.

Maar wat is het nu wel. Wanneer een vrouwtje kikker gegeten wordt door bijvoorbeeld een reiger of een bunzing. Dan blijkt dat de eierstokken van de kikker niet te verteren zijn en door de predators worden uitgebraakt.

De geleiachtige klonten zijn dus uitgebraakte opgezwollen eierstokken van een kikker of pad.
Men heeft echter de oude naam sterrenschot in ere gehouden.
De meeste kans om sterrenschot te vinden is echter in het vroege voorjaar. Waardoor er natuurlijk veel meer kikkers te vinden zijn. Een winterwaarneming van Sterrenschot is daardoor extra bijzonder."
Afkomstig van een andere website.

Nu kunnen we het eindelijk een naam geven.
Groet,
Tymo

Corryabbink

#45
Bedankt Tymo.

Heb eergisteren weer veel "sterrenschot" gevonden. Mijn vondsten zijn van een reiger daar deze altijd langs de sloot zit te vissen. Ze zit ook wel eens op een paal en zelfs bij ons op de schuur.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"