Het is echt leuk om dit allemaal in kaart te brengen.
Je site ziet er al fantastisch uit
wat zal ik nou als naam bij de fotograaf vermelden ?
Wat mij betreft
niks (!) - vind ik niet nodig - daarom "Public Domain" - geen gezeik met ontsierende "copyright" vermeldingen enzo als je dat niet wilt (kun je de vormgeving strakker houden). Verder geef ik alles
juist vrij als PD om dit soort verhalen overbodig te maken; geen gezeur voor jou en geen gezeur voor mij - gewoon pakken en ermee doen wat je wilt - klaar - iedereen blij: Jij omdat je er alles mee kan doen wat je kunt verzinnen (verwerken in zo'n dia-header ofzo zonder rare copyright-onzin erbij) - en ik omdat het leuk is om te zien dat mensen er wat aan hebben. Kan het mooier ?!
Sterker nog, eigenlijk vind ik het in zekere zin een "belediging" als er onder mijn kiekjes iets van
"© Arp" ofzo staat - dat gebeurt op diverse sites wel omdat het dan makkelijker in het standaard stramien past, maar
feitelijk ben ik daar niet blij mee:
Als er al per se iets moet staan dan liever met een (rood) doorgehaald copyright tekentje ofzo, of
desnoods een copyleft-icoontje (strikt genomen ook niet juist).
Ook is het niet altijd gezegd dat ik m'n naam vanwege het gebruik van m'n kiekjes aan een publicatie wil verbinden (in dit geval zou ik daar overigens geen "moeite" mee hebben, maar evengoed ... ) - als m'n naam erbij staat lijkt het onbewust toch alsof je "erachter" staat. Daar wil ik helemaal niet over na hoeven denken en heen-en-weer schrijven of wat dan ook.
De enige reden dat m'n naam er hier en daar
wel bij staat, is omdat de makers van zo'n site er belang aan hechten hier "correct" in te zijn en/of niet impliciet - omdat er niks bij staat - de indruk willen wekken dat mijn kiekjes van hun hand zijn. Kan ook wel weer begrijpen dat ze niet met mijn *kuch*fotokwaliteit*hoest* geassocieerd willen worden :gap:
Kortom - laat maar lekker weg dus ... (of zie zelf maar wat je wilt ofzo ...)
P.S. Zit
deze Hommel (
wrn) op JKK? Was vlakbij die kevertjes...
P.P.S. Nog eentje:
Is dit JKK (of snap ik het nog niet) ??
Met dank aan Han Endt:
Eriothrix rufomaculata (zie
hier)