Thailand

Gestart door Johan op den Dries, april 15, 2008, 20:32:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

Komende zomer ga ik voor drie weken naar Thailand. Het grootste gedeelte van de tijd zitten we op koh Samui. Maar we gaan ook door het land heen trekken. Wie heeft er een idee voor een goed vogelboek en wat zijn leuke vogelplekken rondom het eiland?
Johan op den Dries
Sneek

Justin Jansen

CiteerKomende zomer ga ik voor drie weken naar Thailand. Het grootste gedeelte van de tijd zitten we op koh Samui. Maar we gaan ook door het land heen trekken. Wie heeft er een idee voor een goed vogelboek en wat zijn leuke vogelplekken rondom het eiland?
Geen idee wat er rond Koh Samui gebeurd, ken zelfs de plek niet.

Maar ik kan het best de gids van Phil Round aanraden, de Robson gidsen zijn er verwarrend qua indelingen van de vogels.
M.v.g., Justin Jansen


RonJMBerkhout

Nou Johan,

Je zit zo dicht bij de enige (toegankelijke) Gurney's Pitta plek ter wereld, nl. Khao nor Chuchi, dat mij dit echt een must voor jou lijkt!!! Gewoon naar Krabi en vandaar met een bromfietstaxi 20 km verderop. Juli is niet ideaal voor deze soort, maar je weet nooit. Het is in ieder geval een zeer leuke plek met veel soorten en (ter ontspanning) natuurlijke poelen om te zwemmen. De pitta is zeker mogelijk, ondanks dat veel mensen er zich behoorlijk door laten frustreren als het niet lukt... Zelf zag ik de vogel (begin april 2003) rond 12 uur in de middag zingen, tijdens een wandeling. Oh ja: probeer je niet te laten verleiden om gebruik te maken van een lokale gids (voor $150) want zijn zeer verstorende zoekpraktijken konden echt niet door de beugel...

Goede reis

Ron

Justin Jansen

Die verstorende zaken vallen best mee van Yothin. Ik heb trouwens de vogel in 2003 (toen Ron hier ook was) met Yothin als zelf gezien.  
M.v.g., Justin Jansen


paulhoekstra

in 2006 ben ik anderhalve week wezen zeilen in de buurt van koh samui (koh phangan, Ang thong en nog wat eilanden). Doordat ik bijna alleen maar op zee ben geweest heb ik niet zoveel vogels gezien (anderhalve week erna op het vasteland maakte wel veel goed).

Bij de zee vliegen in ieder geval veel Brilsternen, dwergsternen en black-naped terns. Verder zag ik ook bijna elke dag wel Pacific reef-egrets, White-bellied See-eagle en Brahminy kites.

Bij het nationaal park Ang Thong had ik in ieder geval Oriental pied Hornbill en Pink-necked pigeon die volgens het vogelboek 'Birds of Thailand' niet voorkomen op die eilanden groep.

Ik moet alleen mijn notities opzoeken om te kijken wat ik allemaal op welk eiland heb gezien en hoeveel.

gr.
Paul
groeten,
Paul

wreckingpiy

Ik ben een aantal keer in Thailand geweest en de gids Birds of Thailand heeft me goed geholpen.

De gids is zeker niet compleet. Hij heeft wel de meest gangbare vogels. Ik vind foto's ook altijd wel prettig. Grote voordeel van de gids is dat deze klein is. Je kan hem makkelijk altijd meenemen. Past makkelijk in een zak van een legerbroek bijvoorbeeld.

Vlak bij Ko Samui op het vaste land is het natuurgebied Khao Sok. Hier heb je jungle. Dat is in de regio niet zo heel bijzonder. Wel heel bijzonder zijn al de meren. Je kan op deze meren ook overnachten in een hut van bamboe. De hut drijft. Ik heb hier veel arenden gezien en ijsvogels. En ook iets meer dan 10 neushoornvogels. Echt heel bijzonder.

Ik hoop dat mijn bericht niet e laat komt trouwens. Het is immers al zomer.