Op "
Epilobium s.l." zitten er maar een stuk of drie meen ik.
Het beestje wil in principe verpoppen in de grond, dus zou je een laagje losse aarde aan kunnen bieden onder het blad in je bakje. Wat ik meestal doe is aarde/zand iets vochtig maken en door een zeef halen en daarna "nuken" in de magnetron. Dan is alle narigheid in die aarde dood en heeft de pop de beste kans om te overleven. Uiteraard goed laten afkoelen voordat je het in je bakje doet

Nadeel is dat je de pop minder makkelijk terug kunt vinden om te fotograferen en dat die dan uiteraard wat rommelig zal zijn. Andere methode is om voor een paar laagjes/propjes vochtige tissue te zorgen (niet zeiknat) waar de larve tussen kan kruipen om te verpoppen. Dat is bewerkelijker, want je moet de tissue iets vochtig houden en oppassen dat de boel niet gaat schimmelen. Ook is het niet helemaal lekker voor de larve/pop vermoed ik, dus ik denk dat de kans op resultaat met aarde wat beter is, maar met tissue kun je wel makkelijker de pop terug vinden en blijft deze schoner voor als je van plan bent die fotografisch te documenteren.