Is dit een bever?

Gestart door f.walraven, juli 07, 2019, 19:20:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

f.walraven


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/175708474/.
1 Europese Bever - Castor fiber
datum: 2019-06-27
locatie: Gorinchem - Oostgracht (ZH)

foto's:




Ik heb ook een filmpje, dat is duidelijker vind, maar ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen

Groetjes,
Francien

peterv

In verhouding tot de rietstengel en rietbladeren op de voorgrond lijkt dit dier me veel te klein voor een bever. Ik denk aan een muskusrat.
Peter Venema

f.walraven

Hij was takken aan het eten en aan het verslepen, daarom dacht ik aan een bever, ik weet niet of muskusratten dat ook doen. Ik heb er een filmpje van, maar weet niet hoe ik dat moet plaatsen, daar is mee van het dier op te zien. Kan het een jong zijn, ik vond hem voor een muskusrat weer erg groot?
Groetjes,
Francien

Rob Koelman

Citaat van: f.walraven op juli 10, 2019, 09:32:25 AMHij was takken aan het eten en aan het verslepen, daarom dacht ik aan een bever, ik weet niet of muskusratten dat ook doen.

Ja, doen muskusratten ook, hoewel het daarbij niet om takken gaat maar om stengels van eetbare planten.
Met vriendelijke groet, Rob

f.walraven

Op het filmpje is duidelijk te zien dat hij takken van een wilg afhaalt en daarmee wegzwemt. Het riet op de voorgrond is van de andere kant van het water, er zit zo'n 10 meter tussen.
Groetjes,
francien

peterv

Citaat van: f.walraven op juli 10, 2019, 09:32:25 AM
Hij was takken aan het eten en aan het verslepen, daarom dacht ik aan een bever, ik weet niet of muskusratten dat ook doen. Ik heb er een filmpje van, maar weet niet hoe ik dat moet plaatsen, daar is mee van het dier op te zien. Kan het een jong zijn, ik vond hem voor een muskusrat weer erg groot?
Groetjes,
Francien
Filmpjes kan je plaatsen op Youtube en dan hier op het forum een link aangeven naar het bewuste filmpje.
Peter Venema

OlivierO

Ik zou zeggen Muskusrat. Je ziet vooraan de lichtere kleur van de vacht, wat volgens mij bij Bever niet voorkomt.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

f.walraven

Ik heb de waarneming aangepast
Groetjes,
Francien