Mij onbekend insect

Gestart door Roeier, juli 03, 2019, 21:54:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roeier

Weet ook niet of deze tot de sprinkhanen behoort, heeft alleen wel veel te lange poten om zich normaal lopend voort te bewegen - dat probeerde hij wel maar hij kukelde telkens om. Volgens de identificatie-app een sabelsprinkhaan, maar dat lijkt er toch niet op.
Volgens mij heb ik hem al een paar keer gezien op de tuin. Vandaag fotos genomen, locatie Friesland.

Ik heb hier niet eerder gepost, ik hoop dat ik het zo goed doe en dat de fotos te zien zijn.

Wim Bakker

Dit is een wants. Misschien een bootsmannetje.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Roeier

Ja, bedankt, dat maakt het een stuk duidelijker. Dan begrijp ik ook dat die poten zwempoten zijn, en waarom hij zo vreselijk onhandig leek op het land.
Het lijkt het meest op een Gewoon Bootsmannetje of Tenger Bootsmannetje.

Michiel en Milka

Welkom op het forum. De foto's zijn prima te zien en je kunt inderdaad op deze manier je vragen stellen. En je krijgt dus ook antwoord.
Je kunt de waarneming ook eerst invoeren op waarneming.nl. Als je de foto uploadt, krijg je meteen een soortsuggestie. In dit geval Gewoon bootsmannetje met 54% zekerheid. Alle andere suggesties zijn ook bootsmannetjes, dus in ieder geval geen sprinkhaan. Vanuit de waarneming kun je altijd nog een vraag op het forum stellen. Deze mogelijkheid zit onder 'opties' en dan 'hulp forum'. Als je nog niet veel ervaring hebt met waarneming.nl is het even zoeken, maar uiteindelijk werkt het sneller dan los posten op het forum. Bijkomend voordeel is dat ook de tijd en locatie van de waarneming bekend zijn, wat voor veel soorten belangrijk is bij de identificatie.
Groet, Michiel

Ton van Haaren

zeker een Notonecta soort, zeker geen viridis, zeer waarschijnlijk N. glauca. Het beest lijkt nog niet echt uitgehard om echt zeker te zijn. Maar gezien de vindplek is het vrijwel 100% N. glauca.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-