Zuringhaantje op Fallopia japonica

Gestart door Hannie Luijten, juni 28, 2019, 23:23:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Drie jaar geleden ben ik naar Gelderland verhuisd, en daar bleek Fallopia in mijn nieuwe tuin te staan. Die wordt door mij zeer fanatiek bestreden. Vandaag trof ik, na terugkomst van vakantie, een paar nieuwe uitlopertjes aan. En tot mijn grote verbazing zaten daar een aantal Groene zuringhaantjes op die zich tegeod deden aan het blad. Ik weet niet beter dan dat Fallopia hier geen natuurlijke vijanden heeft en vraag me nu af of ik iets bijzonders heb waargenomen, of dat dit misschien toch al vaker is gezien??

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/175369692/.
20 Groen zuringhaantje - Gastrophysa viridula imago, foeragerend, gezien
datum: 2019-06-28

foto's:

Groet, Hannie

Hannie Luijten

Dank je Simon! Ik ga dat eens goed bekijken. Vanmiddag ben ik nog eens gaan kijken naar de betreffende scheut en daar was dus niet veel meer van over. De kevertjes waren nog bezig met de stengel 😎 ik kan hun hulp wel waarderen!
Groet, Hannie

Rien Ondersteijn

Citaat van: Hannie Luijten op juni 29, 2019, 21:42:21 PM
Dank je Simon! Ik ga dat eens goed bekijken. Vanmiddag ben ik nog eens gaan kijken naar de betreffende scheut en daar was dus niet veel meer van over. De kevertjes waren nog bezig met de stengel 😎 ik kan hun hulp wel waarderen!

Zoals Dirk al aangaf : er moeten meer haantjes komen..!
[die blijken dus nét zo belangrijk te zijn als 'kippetjes']
Groene groe[n]tjes.Rien.

Hannie Luijten

Ze laten er niets van over:

Groet, Hannie

Hannie Luijten

Citaat van: Rien Ondersteijn op juni 30, 2019, 09:03:21 AM
Citaat van: Hannie Luijten op juni 29, 2019, 21:42:21 PM

Zoals Dirk al aangaf : er moeten meer haantjes komen..!
[die blijken dus nét zo belangrijk te zijn als 'kippetjes']

En daar kom je nu pas achter?  :rolleye:
Groet, Hannie