Wantseneitjes. Misschien herkent iemand ze?

Gestart door corma, juni 21, 2019, 23:57:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

corma

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/174903799/.
1 Wants onbekend - Heteroptera indet. ei, gezien
datum: 2019-06-19
locatie: Harderwijk - Slingerbos (GE)

foto's:



Zal wel moeilijk te benoemen zijn, maar wie weet, komt iemand dit bekend voor? Niet geschoten is altijd mis. Ik weet niet zeker waar het blad van is, waar de eitjes op zitten, maar lijkt op de boswilg. Misschien helpt dat een beetje mee. Hoop ik.

Arp

Dit is inderdaad lastig, omdat ze geparasiteerd zijn en er dus niet "gewoon" uitzien. We kunnen dus niks met kleur en tekening. Dan moet je naar de details van de oppervlaktestructuur en de aeromicropylair-buisjes kijken en daar is de foto niet scherp genoeg voor.

Zo van een afstandje schat ik in dat de kans het grootst is dat ze van een Groene Schildwants geweest zullen zijn, maar dat gaan we zonder foto's in microscoopkwaliteit niet meer weten. Hoe dan ook - het zijn nu dus broedkamertjes van één of ander wespje :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

corma

Bedankt voor je uitleg Arp! Ik was er al bang voor, dat ze geparasiteerd zouden zijn, gezien de gaten opzij. De eitjes lijken zo op het blote oog idd het meest op die van de Groene schildwants, maar laat de waarneming wel op Wants onbekend staan.
Ik ga bij mijn fotoalbums ook maar een album maken voor geparasiteerd insecten, want daar heb ik er onderhand ook aardig wat van.
Vriendelijke groet,
Corry