Handtekening opmaken

Gestart door Tinok, april 13, 2008, 09:35:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Hoi,

Ik probeer mijn handtekening wat op te maken. Mijn onderschrift bv in kleinere letters enzo. Maar ik snap niet hoe ik dit kan doen en kan er ook geen helponderwerp over vinden. Het lijkt wel of je het moet programmeren met de haakjes ervoor en de term alle codes sluiten. 1 kenmerk toevoegen lukt me nog maar bv kleiner en cursief dan gaat het niet. Is dit uit te leggen aan iemand die op pc gebied niet hoger geschoold is dan Wordgebruik?
Ik heb hem overigens op de begeleidende mode staan maar daar merk ik niks van...:angry:
Alvast bedankt!  ;)  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

frankmeer

#1
Volgens mij kun je via het Configuratiescherm -> bewerk handtekening je handtekening aanpassen, ook wat betreft lettergrootte, vet, cursief, onderstreept enz.
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...=UserCP&CODE=22
Bijv. je wilt een kleiner lettertype voor een paar woorden. Selecteer dan die woorden die je kleiner wilt hebben, en klik dan bij 'Grootte' op 'Klein'.
Frank van der Meer

Goyatlah

CiteerHoi,

Ik probeer mijn handtekening wat op te maken. Mijn onderschrift bv in kleinere letters enzo. Maar ik snap niet hoe ik dit kan doen en kan er ook geen helponderwerp over vinden. Het lijkt wel of je het moet programmeren met de haakjes ervoor en de term alle codes sluiten. 1 kenmerk toevoegen lukt me nog maar bv kleiner en cursief dan gaat het niet. Is dit uit te leggen aan iemand die op pc gebied niet hoger geschoold is dan Wordgebruik?
Ik heb hem overigens op de begeleidende mode staan maar daar merk ik niks van...:angry:
Alvast bedankt!  ;)
Moi Timok,

ik heb op mn 35e HTS technische informatica gedaan (onderhand al weer een hele tijd geleden) Lukt mij ook alleen maar na veel ploeteren en een bende geluk. (Is een kwestie van: jij wilt iets (makkelijk zat), een andere computer moet dat opslaan (heet een server) en weer een andere computer moet dat dan weer uitvoeren (de client, maar dat zijn tientallen verschillende tuypes: Windows XP, Windows Vista, Firefox, Mozilla, Mac, Linux, etc)

Kan je de keus uit 2 dingen aan raden:
1 Let it go
2 Probeer net zo lang tot dat je een keer mazzel hebt en het lukt (maar test het dan ook bij anderen of het daar werkt, want dat weet je anders niet)

Persoonlijk kies ik optie 1.

Succes  :duim:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Tinok

Hoi Frank,

Dank voor je uitleg. Dat is een eitje dus dacht ik nu ik weet dat ik de tekst moet selecteren. Helaas kreeg Dolf meer gelijk...
Als ik de tekst geselecteerd heb en ik klik op lettertype dan verdwijnt de selectie en als ik dan toch op een ander lettertype klik komt dat in [] te staan achter mijn hele tekst.
Als ik op bv Vet druk kom ik wel verder maar krijg dan een vraag over welke tekst ik wil formateren. Ik gebruik Firefox kan dat er mee te maken hebben?
Ik ga nu erg naar optie 1 van dolf neigen maar het irriteerd me mateloos dat het me niet lukt. Dus als je me nog een keertje kan helpen heel erg graag. of iemand van de technische admins?
Wie weet zijn er nog wel meer mensen met deze vraag en zijn ze er ook gelijk mee geholpen.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

Nou dankzij mijn geweldige computerman thuis ben ik er uit.
Mochten meer mensen het lastig vinden zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BBCode

De truc is voor de tekst die je gaat opmaken de code te zetten bv dan de tekst en dan af te sluiten met . Dus zonder welke kleur of lettergrootte en met een slash ervoor.
Succes!
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

marcel123

#5
Citeer
De truc is voor de tekst die je gaat opmaken de code te zetten bv [color =purple] dan de tekst en dan af te sluiten met [/ color]. Dus zonder welke kleur of lettergrootte en met een slash ervoor.
Ook het forum heeft een helpfile: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...&CODE=bbcode&s=

Tinok

aha wij hadden wel op de help geklikt maar dan kom  je bij engelse teksten uit die mij niet echt verder hielpen.
Misschien een idee om de post met voorbeelden in de help te verwerken?
In elk geval bedankt voor de aanvullende info :D  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'