Persoonlijke/Email berichten en oude emailadressen

Gestart door Rudy Soethof, juni 08, 2019, 12:38:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rudy Soethof

Even een vraag over het gebruik van Persoonlijke en Email berichten.
Zo af en toe doe ik een poging om met een mede forumgebruiker in contact te komen.
Dat gaat dan vaak niet goed omdat de geadresseerde een emailadres in zijn profiel heeft staan dat "aan zijn of haar aandacht is ontsnapt".
De signalering van zowel Persoonlijke als Email berichten loopt via dat emailadres. Wat dus bij beide communicatie opties in geval van een verweesd emailadres misgaat.
Ik zou het veel logischer vinden als de signalering van beide soorten berichten ook via de Toon nieuwe reacties op jouw berichten (https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=unreadreplies) keuze bovenin het forum scherm zou verlopen. Want daar kijkt iedere forumgebruiker met grote regelmaat naar.
De keuze om voor Persoonlijke berichten überhaupt de externe email omgeving in te zetten is mij onduidelijk.

petermeer

Het forum (standaardsoftware) en waarneming.nl zijn gescheiden programma's, dus je vraag kan niet gehonoreerd worden.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

thijsdegraaf

De wens van Rutger zou daarvoor een oplossing bieden https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443812.msg2317650#msg2317650 Dat staat los van het forum. Je krijgt net als bij facebook en Flickr bij de bel te zien, dat er een bericht is voor je.

thijsdegraaf

#3
CiteerIn dit geval lijkt me dat symptoom bestrijding.
Je moet het niet alleen hiervoor in het leven roepen. Maar het komt wel van pas.

CiteerMisschien beter om af en toe iets te doen met dat veel mensen oude mailadres in het systeem hebben.
Meen me te herinneren, dat Hisko ergens had geschreven, dat ze daarmee gestopt waren, omdat het niet meer te doen was.

Frank van de Putte

Ik heb het idee dat waarnemers ook nogal eens een alternatief of zelfs fout mail-adres opgeven, waarschijnlijk omdat ze teveel berichten krijgen (kregen)..
Groetjes,

Frank van de Putte

thijsdegraaf

Door zo'n bel worden mensen er ook aan herinnerd, dat ze nog ergens een ongebruikt mailadres hebben. Als het een fout mailadres is houdt alles op. Maar zullen dat mensen zijn, die intensief gebruik maken van Waarneming?

Rudy Soethof

@Peter:
Ik was en ben me er niet van bewust enige referentie naar de waarneming.nl omgeving gemaakt te hebben. Dus ik zie geen verband met de scheiding tussen die 2.
En ook standaardsoftware is bedoeld om aangepast te worden als de gebruikers ervan erom vragen.

@Thijs:
Dat commentaaroverzicht kende ik niet en commentaar is inderdaad ook een vorm van communicatie. Maar commentaar is altijd waarneming georienteerd. En dat hoeft bij een gewenst contact natuurlijk niet zo te zijn. Bovendien kun je volgens mij als waarneming invoerder geen commentaar opnemen gericht aan een ander.

@Frank:
Kan ik me heel goed voorstellen. Maar daar hoort een betere oplossing voor te zijn. Bijvoorbeeld emailadres leeg maken waardoor aan betrokkene geen bericht meer te versturen valt.

thijsdegraaf

#7
CiteerBovendien kun je volgens mij als waarneming invoerder geen commentaar opnemen gericht aan een ander.
Je hebt gelijk. Er is wel gevraagd, om dat ook weer in te voeren bij de nieuwe site. Nogal frustrerend als je fouten ziet en je kunt er niets over zeggen. Op die manier kon je ook contacten leggen, maar daar was het niet voor. Misschien, dat ze het daarom nog niet hebben ingevoerd.
Ik ben zo ook verschillende keren benaderd door iemand, die een foto wilde gebruiken. Dat gaat op dit moment ook niet via de nieuwe site.


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg