[opgelost] Rietorchis of andere orchis? (automatische herkenning werkt niet)

Gestart door errie85@hotmail.com, juni 10, 2019, 16:29:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

errie85@hotmail.com

Bij ons om de wijk zien we meerdere orchissen bloeien, de meeste zijn gewone of gevlekte rietorchissen, maar één wijkt behoorlijk af van kleur. De automatische herkenning van waarneming heeft er moeite mee. Graag jullie mening, ik heb enkele foto's als bijlagen toegevoegd.

H Timans

Mvg Harold Timans

errie85@hotmail.com

#2
Dankjewel voor je reactie. ik heb er zelf weinig verstand van, maar van wat ik op internet zie zouden dan de bladeren ongevlekt moeten zijn (hoewel hybrides lijken voor te komen). Echt vlekken zie ik niet, maar wel wat stipjes. Ook de "teruggeslagen" zijlobben zie ik niet direct. Maar nogmaals, ik heb er weinig verstand van.

Ik hoop dat nog iemand kan reageren ;) als we allemaal hetzelfde denken, post ik hem onder die categorie op waarneming.

H Timans

Wat ik van stippen zie, is bladbeschadiging of verval. Als je naar de lib kijkt van de bloemen dan zie je dat de zijkanten naar achteren gevouwen zijn, dat wordt bedoeld met 'teruggeslagen'.
Second Opinions zijn altijd goed, ben zelf ook geen expert dus wie weet ;)
Mvg Harold Timans

Jan Essink

met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

errie85@hotmail.com

toevallig was er een informatiebijeenkomst van IVN in de wijk en ik heb de plantenexpert aldaar even mee laten kijken ;) het blijkt inderdaad een gewone rietorchis. desalniettemin een leuke verschijning.

H Timans

Huh? :rolleye:
Zelf wil ik die fout niet maken in het veld dus zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de argumentatie op te noemen?
Mvg Harold Timans