Waar slaat "ontsnapt" op?

Gestart door webjo, juni 09, 2019, 22:29:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

webjo

Ik ben relatief nieuw op waarnemingen.be en ik heb bij een waarneming "ontsnapt" aangevinkt staan. Ik vermoed onhandigheidje van mij want bij andere van mijn waarnemingen is het niet aangevinkt.

Waar slaat het op? En hoe kan ik het eventueel verwijderen? Ik heb al geprobeerd de waarneming te bewerken en het uit te vinken maar het wordt niet opgeslaan.
Jo

Marijn de Weijer

Hallo Webjo,

Ontsnapt betekend eigenlijk niets anders dan; niet van wilde herkomst, dus een dier ontsnapt, meegelift of losgelaten, een plant verwilderd, Enz. Enz.
Gevolg van het aanvinken van Ontsnapt is, dat de waarneming niet meetelt voor de diverse lijsten en statistieken.
Als het goed is kun je bij je waarneming rechts kiezen voor bewerk, en dan het vinkje uitvinken, als je daarna op bewaar klik, moet het vinkje wegblijven.

Groet,
Marijn

P.S. wij zijn hier op het forum gewend om met onze eigen naam te ondertekenen. ;)
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

webjo

@Marijn

Ik zeg het net, ik heb al een paar pogingen gedaan om via "bewerken" het uit te vinken maar het wordt niet opgeslaan.

En van dat ondertekenen met eigen naam, ik zal er eens werk van maken mijn handtekening in te stellen.

Bedankt en prttige Pinkstermaandag,
Jo
Jo

frkvh

ontsnapt wordt automatisch aangevinkt indien het gaat over aangeplant, ingezaaid, etc.
When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

OlivierO

Het is bij zo'n vragen altijd handig als je een link naar de betreffende waarneming geeft. Dat scheelt vaak een hoop ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.