Stadium IMAGO = VLINDER

Gestart door Elachista, juni 08, 2019, 21:03:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elachista

Hoi gebruikers,

Bericht vanuit de validatie: gelieve bij de vlinderwaarnemingen altijd even het stadium in te vullen. Bij de vlinders kies je voor imago.

Door de nieuwe versie van Waarneming blijven nog te veel waarnemingen op stadium onbekend staan. Het wordt snel vergeten of over het hoofd gezien dat de optie stadium er ook nog bij staat.

We weten dan niet of je een vlinder, rups, pop of wat anders gezien hebt. Het is dus welkome informatie voor de organisaties die jouw data mogen gebruiken, zoals bijvoorbeeld De Vlinderstichting (die de kaartjes levert aan bijvoorbeeld Microvlinders.nl). Voor velen is het gelukkig een kleine moeite tijdens het invoeren om de optie aan te klikken.

Bedankt!
Groet,
Tymo

Henri van Dodeweerd

Wil je ook dat ik mijn ingevoerde waarnemingen ga aanpassen? Dan ga ik dat binnenkort doen.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rayan Majoor

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 08, 2019, 21:15:28 PM
Wil je ook dat ik mijn ingevoerde waarnemingen ga aanpassen? Dan ga ik dat binnenkort doen.
In principe worden waarnemingen zonder stadium niet goedgekeurd. Het zou dus zowel voor jezelf als voor admins en voor iedereen die de data van waarneming.nl gebruikt fijn zijn als je inderdaad ook je oude waarnemingen aan zou kunnen passen :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Henri van Dodeweerd

#3
Dan gaan we dat binnenkort doen.  :duim:

Edit. Ik heb ze allemaal langs gelopen. Ik heb er ruim 70 nog aangepast. Nu de andere soortgroepen nog ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Michiel en Milka

Tip: gebruik je obsmapp, dan kun je het stadium 'vastzetten' in de instellingen van de soortgroep. Er komt dan standaard 'imago' te staan. Omdat ik weinig rupsen of eitjes invoer, scheelt het mij veel klikwerk.
Groet, Michiel

Elachista

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 08, 2019, 21:15:28 PM
Wil je ook dat ik mijn ingevoerde waarnemingen ga aanpassen? Dan ga ik dat binnenkort doen.

Lijkt me een grote klus! Dus dat is iets wat je dan beter maar kunt laten als het echt te veel is...  :blink:
Groet,
Tymo

Elachista

Citaat van: Michiel en Milka op juni 08, 2019, 23:47:08 PM
Tip: gebruik je obsmapp, dan kun je het stadium 'vastzetten' in de instellingen van de soortgroep. Er komt dan standaard 'imago' te staan. Omdat ik weinig rupsen of eitjes invoer, scheelt het mij veel klikwerk.

Goed advies!
Groet,
Tymo