Vragen over een dode eekhoorn (Noorwegen)

Gestart door Marleen, juni 04, 2019, 13:41:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marleen

Hallo,

Ik zag net de kat van de buren met een dode eehoorn spelen.
Ik heb de eekhoorn gepakt. De eekhoorn was nog warm, maar reageerde nergens meer op. Bezig om dood te gaan, denk ik.

https://observation.org/waarneming/view/173780173



Is dit een mannetje?



Toelichting:
De kat van de buren was er mee aan het spelen. Was nog warm, maar reageerde helemaal niet meer. Het is mij onduidelijk of hij achter de eekhoorn aan heeft gezeten, heb daar niets van gehoord of gezien, geluid van eekhoorns herken ik goed, heb geen eekhoorn geluid gehoord. Misschien toch dood gevonden? De eekhoorn heeft geen enkele beetwond of andere uitwendige schade, geen bloed, niets.

Ik heb zelfs al een jaar geen eekhoorn meer in de tuin gezien. Ik heb een eekhoorn-voederhuisje, maar er komt al zeker een jaar geen eekhoorn meer eten.
Ook in de tuin zie ik al een jaar geen eekhoorn, terwijl hier in 2017 en 2018 in de buurt een nestje was en ik beide keren de zogende moeder zag. In 2017 het hele nest op de veranda te spelen gehad. Maar sinds voorjaar 2018 geen eekhoorn meer gezien. Ook in de winter nauwelijks sporen van eekhoorn. In het bos achter het huis op de vaste plekken waar eekhoorns waren geen eekhoorns gezien.
Toevallig 25-5 eentje gezien aan de andere kant van het bos waar ik soms omheen wandel.

Heeft iemand een idee / mogelijke verklaring voor wat er gebeurd is? Als de kat de eekhoorn echt heeft gevangen, dan verwachte ik wel beetsporen.
Hij heeft de eekhoorn toch moeten vangen. Hij gooit ook wel eens met zijn vondsten, dus dat kan inwendig wel schade hebben gegeven.
Ik heb niets gehoord van de dat de kat achter de eekhoorn aan rende, ook heb ik de eekhoorn niet gehoord.
Alle ramen staan hier open dus ik hoor erg veel van wat er buiten gebeurt.

Is er iets te zeggen of aan de eekhoorn te zien van de leeftijd? Dat is erg lastig denk ik, maar tja, wie weet ...?

Echt jammer, de eekhoorn ziet er prachtig en verder gezond uit (aan de buitenkant). Mooie schone vacht, geen beestjes, niets.

Groetjes, Marleen