Hoofdmenu

Geluid vogel

Gestart door logico, april 11, 2008, 17:16:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

logico

Hallo mensen..
Ik woon naast net buiten de nieuwbouw. Redelijk bebost gebied.
Elke dag hoor ik het zelfde vogeltje maar hoe lang ik ook sta te kijken, het vogeltje laat zich niet zien. Ik heb alleen een geluid die ik nergens kan vinden.
En na 1 week moet ik er gewoon eens achter komen wat het is.

(1 keer) Fie-fiiiiiieeeeeet  (2de keer) Fie-fiiiiieeeeet

De 1ste en 2de keer komen vlak na elkaar. Zit miss een halve seconde rust tussen.

Het is echt een hele hoge, schelle en felle toon. Om de zoveel tijd en daar kan een uur maar ook 3 uur tussen zitten, hoor ik dus dat geluid ergens hoog in een boom.

Ik heb gezocht op het internet maar kan niks vinden.
Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Tinok

Hoi Patrick,

Vogelgeluiden zijn zo moeilijk maar is het niet gewoon een merel?
Ik hoorde nl een aantal weken geleden ook zo'n fluitend geluid, wel vaker achter elkaar. En na lang zoeken bleek het een mannetjes merel onderin een rhodendendron te zijn die wat voor zich uit zat te piepen.

Waarschijnlijk is dat niet wat jij hoort en ik heb dat geluid wat die merel maakte ook nooit gehoord op internet. Daar hoor je toch vooral de zang van vogels en niet alle andere roepjes die ze maken.

Als iemand weet wat mijn merel aan het doen was hoor ik het graag (sorry beetje offtopic van je vraag maar moest er nu ineens aan denken :wub: )

Als je hem niet te zien krijgt zal het er wel een van de categorie KBV (klein bruin vogeltje) zijn.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

logico

Sorry maar dit lijkt me toch geen merel die zo'n harde schelle toon produceert maar goed.. Wordt een moeilijk verhaal denk ik. Ik moet het vogeltje toch eens te zien krijgen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Met vriendelijke groet,
Patrick

Theovanv

Als het echt een hele hoge toon is van een een vogeltje dat zich niet gauw laat zien (en dus misschien heel klein is) en de vogel hoog in de boom zit zou het een goudhaan kunnen zijn. Zoek het geluid van deze vogel maar s op in het soortenoverzicht, mss lijkt het erop.
Theo van Veenendaal

Alex Kwak

Merel, koolmees, spreeuw, lijkt mij allemaal mogelijk. Die laatste misschien nog wel het meest waarschijnlijk.
Alhoewel, volgens  Nico de Haan blijkt alles wat qua geluid niet op naam te brengen is altijd een koolmees  :grin:  
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

logico

al die algemene soorten ben ik al bij langs geweest en ken ik zowiezo wel goed (zonder opschepperig te willen klinken)

Juist omdat het geluid hiermee niet overeenkomt besloot ik de mensen hier te raadplegen.

Merel..koolmees..spreeuw.. goudhaantje.. Ken ik allemaal en vallen allemaal buiten de boot. Sorry :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

Alex Kwak

Gras- of boompieper dan wellicht?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

carel

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/