Melding weinig opslagruimte SD kaart plus file copy failed Huawei Obsmapp

Gestart door Denro, mei 31, 2019, 20:08:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Hallo,

Bij het starten van Obsmapp krijg ik direct de melding ik weinig opslagruimte heb op mijn sd kaart terwijl dit zeker niet het geval is. (De SD kaart staat ingesteld als standaard locatie voor het maken van foto's en video's.)
Bovendien lukt het niet om een foto bij een waarneming toe te voegen wanneer ik een waarneming invoer en dan een foto via het icoontje wil maken. De foto maken lukt nog wel maar na op het vinkje gedrukt te hebben komt de melding 'file copy failed' en de melding 'file delete failed'.
Ik gebruik de Huawei P Smart. Ik vermoed zelf dat het iets met de instellingen te maken heeft maar kan zelf geen verklaring vinden.

Ik hoor graag hoe ik dit probleem kan oplossen.

Alvast bedankt.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

marcel234

Kijk even rond op het forum over het configuren van de SDcard voor Osbmapp.

Denro

Dag Marcel,

Voordat ik deze post plaatste heb ik eerst gezocht naar een bestaand antwoord maar ik heb deze niet gevonden.
Heeft iemand misschien een link voor mij :).
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

marcel234

Ik denk dat je ruimte vrij moet maken op je telefoon. Kun je bewijzen dat de SDcard staat ingesteld als standaard locatie voor het maken van je foto's en video's?

Denro

Dag Marcel,

Geloof me dat de sd kaart als standaard locatie ingesteld staat. Daarop nog 55 gb vrij. (geen goedkoop China kaartje). Verder heb ik nog 15 gb ruimte op mijn interne opslag. Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

marcel234

Het komt me wel bekend voor. Ik heb toen een andere fotoapp geinstalleerd en default gemaakt geloof ik.
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=405949.msg2148532#msg2148532
Blijkbaar kan het ook te maken hebben met het laten determineren van fotos uit de galerij door Obsmapp. Lukt het wel als je dat uitzet?

Denro

Deze staat uit bij mijn instellingen. Ik zag wel iets vreemds wanneer ik op de sd kaart instelling drukte. Ik gebruik Android versie 8.0.0 Zie bijgevoegde foto.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

De melding over te weinig ruimte mag je negeren.
Graag je logfiles even naar mij sturen nadat je nogmaals hebt gepoogd een foto toe te voegen en de foutmeldingen het gekregen: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg2253729#msg2253729

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!