Hoofdmenu

Voorjaarstrek

Gestart door Gert Veurink, april 11, 2008, 09:49:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Volgens mij bestond dit topic al ergens, maar kan m zo snel niet vinden.

Anyways

Ik ben nooit zo'n trekteller geweest, maar twijfel toch om volgende week vrijdag es te gaan. Ik lees net dat voorspelling is Oostenwind, kracht 4, das gunstig toch? Wat is de beste plek? Breskens denk ik? Hebben jullie tips? Wat is de beste tijd op de dag, welke plekken, welke omstandigheden etc...


edit: verplaatst... en zie hier het antwoord op al mijn vragen...  :wub:

Alhoewel...  Wat is volgende week de beste plek voor voorjaarstrek denken jullie?

groet!
Gert Veurink



HJDT

#1
Als er inderdaad oost 4 komt (moet je altijd maar afwachten met een voorspelling die zo ver van tevoren wordt gemaakt. . .) kun je kiezen uit een heleboel telposten om heen te gaan. Degene met de beste reputatie zijn (in willekeurige volgorde) Eemshaven, Kamperhoek en Breskens. Er zijn zat andere goede telposten te noemen maar je kunt stellen dat deze drie de meeste vogels opleveren en ook door de meeste mensen bemand zijn waardoor de pakkans van een leuke soort meestal groter word. E.e.a. is wel afhankelijk van het gedrag van "het volk" maar ben je te luidruchtig dan word je daar meestal wel subtiel op gewezen.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Gerard Troost

Citeermaar ben je te luidruchtig dan word je daar meestal wel subtiel op gewezen.
Dat gaat dan van "KOPPUH DICHT!" tenminste in Breskens. . .  :angel:  
Je kunt natuurlijk gewoon overal goede voorjaarstrek zien. Afgelopen dagen was het in het "binnenland" beter als op de 3 door Michel genoemde telposten.
Overigens heb je natuurlijk overal voorjaarstrek, ik moet zeggen dat ik een hard naar NO vliegende groep van 10 zwaluwen over mijn huis leuker vind als 100 zwaluwen op Breskens.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen