Is dit een hermelijn?

Gestart door Gerard Sonneveld, mei 27, 2019, 12:41:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Sonneveld


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/173216195/.
1 Hermelijn - Mustela erminea gezien
datum: 2019-05-26
locatie: Ameide - Zouweboezem (UT)
Het dier rende ver voor ons uit over het pad. Op de foto kijk je dus tegen de achterkant aan. Is geen duidelijke foto, maar ik ben blij dat ik er überhaupt één heb kunnen maken.

foto's:



Rob Koelman

Qua 'jizz' denk ik ook meer aan hermelijn dan aan wezel. Maar om nou te zeggen dat ik daar zeker van ben...

Kun je aangeven hoe groot je dit beestje hebt ingeschat?

Ben verder benieuwd naar andere meningen.
Met vriendelijke groet, Rob

Gerard Sonneveld

#2
Ik schat hem op 25 tot 30 cm (zonder staart), Rob. Maar omdat hij er vrij stevig uitziet leek het me qua gewicht eerder een hermelijn dan een wezel.

Rob Koelman

Bij tweede blik op de foto meen ik een zwarte staartpunt te zien, wat de determinatie als hermelijn zou bevestigen...

Met vriendelijke groet, Rob

Gerard Sonneveld

Die zwarte staartpunt zou heel goed kunnen, Rob. Dan houd ik het op een hermelijn. De vraag is alleen of dit voldoende is om de waarneming op "zeker" te zetten...

Rob Koelman

Citaat van: Gerard Sonneveld op mei 28, 2019, 09:56:24 AMDie zwarte staartpunt zou heel goed kunnen, Rob. Dan houd ik het op een hermelijn. De vraag is alleen of dit voldoende is om de waarneming op "zeker" te zetten...

Dat durf ik in dit geval wel aan. Benieuwd of de admins het daar mee eens zijn...
Met vriendelijke groet, Rob

Gerard Sonneveld

Oké Rob, doe ik. Ben ook benieuwd...
Bedankt!

Gerard Sonneveld

De admins hebben 'm goedgekeurd, Rob  ;D

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob